سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1147749
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
شب قدر حرم مطهر رضوی

حوزه/ مراسم سومین شب قدر، در جوار مضجع نورانی عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و در سوگ شهادت مولای متقیان و شهدای راه قدس که روز گذشته در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم سومین شب قدر، در جوار مضجع نورانی عالم آل محمد، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و در سوگ شهادت مولای متقیان و شهدای راه قدس که روز گذشته در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند برگزار شد و در این مراسم زائران با شعار «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از این غده سرطانی اعلام کردند.

در این مراسم زائران و مجاوران با قرائت دعای توسل با نوای سید محمود صفاتی از دامان اهل بیت(ع) تمسک جوستند و زمزمه «یا وَجیها عِندَالله، اِشْفَعْلَنا عِنْدَ الله» سر دادند و خدا را به بهترین و پاک ترین بندگانش قسم دادند که در این شب نورانی آنها را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد.

در ادامه این مراسم محمدجواد پناهی، رضا گلشاهی و جواد سلیمانی از قاریان ممتاز و بین المللی آستان قدس رضوی سوره های روم، دخان و عنکبوت را که خواندن آن در شب بیست و سوم ماه رمضان سفارش شده و یکی از اعمال شب قدر است را در جمع زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی قرائت کردند؛ همچنین سید مصطفی الموسوی پس از اتمام محفل ترتیل خوانی، به قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عالی، سخنران مذهبی ضمن تبیین فضائل شب های قدر، در باب اهمیت سپاسگزاری انسان ها از نعمات عطا شده پروردگار به آنان و همچنین کمالات خداوند متعال در دعای جوشن کبیر به بیان موضوعاتی پرداخت و مراسم قرآن به سر برگزار شد.

در سومین شب قدر نیز همچون شب های قدر نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان، ناشنوایان و کم شنوایان در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی میهمان شدند و با مرثیه سرایی احمد واعظی به درگاه خدا دست نیاز و دعا و استغفار بالا بردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha