چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قدس در کلام پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

حوزه/ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرارداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرارداد.

این توطئه از همان اولین سال های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی- نظامی، چهره خود را نشان داد.

ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرارداده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیده بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام امت در اولین فرصت روزی را برای نجات قدس از چنگال صیهونیست های جنایتکار، به عنوان روز قدس تعیین نمودند و در ضمن پیامی که به همین مناسبت صادر نمودند، فرمودند: «جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان " روز قدس " انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.»

یک پاداش ویژه برای مردن در بیت القدس

قالَ اللّه‌َ عَزَّوجَلَّ: مَن زارَنی فی بَیتی أو مَسجِدِ رَسولی أو فی بَیتِ المَقدسِ فَماتَ، ماتَ شَهیدا؛ ‌

پیامبر صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله فرمود :خداوند [در حدیث قدسی] می‌ فرماید: هر کس مرا در خانه ‌ام (مسجد الحرام) یا در مسجد پیامبرم (مسجد النبی) یا در بیت المقدّس زیارت کند و بمیرد، شهید جان سپرده است. / کنزالعمّال، ح ۳۵۰۰۴ .

پشتیبانان حقّ تا روز قیامت

لا تَزالُ عِصابَةٌ مِن اُمَّتی یُقاتِلونَ عَلی أبوابِ دِمَشقَ و ما حَولَهُ و عَلی أبوابِ بَیتِ المَقدِسِ و ما حَولَهُ لایَضُرُّهُم خِذلانُ مَن خَذَلَهُم ظاهِرینَ عَلَی الحَقِّ إلی أن تَقُومَ السَّاعَةُ؛ ‌

پیامبر صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله :پیوسته گروهی از امّت من بر دروازه‌ های دمشق و پیرامونش و بیت المقدّس و پیرامون آن مبارزه می‌کنند و یاری نکردن آنان، زیانی به آنها نمی‌رساند. آنان تا روز قیامت پشتیبان حقّ‌اند. / مسند أبی یعلی، ج ۱۱، ص ۳۰۲ .

چهار قصر بهشتی در دنیا

أربَعَةٌ مِن قُصُورِ الجَنَّةِ فِی الدُّنیا: المَسجِدُ الحَرامِ و مَسجِدُ الرَّسولِ و مسَجِدُ بَیتِ المَقدِسِ و مَسجِدُ الکُوفَةِ؛ ‌

امام علی علیه ‌السلام فرمود:چهار قصر از قصرهای بهشت در دنیا هستند : مسجدالحرام، مسجد الرسول، مسجد بیت‌ المقدّس و مسجد کوفه. /بحار الأنوار، ج ۹۹، ص ۳۸۰ .

هفده ماه قبله مسلمانان

إنَّ رَسولَ اللّه‌ِ استَقبَلَ بَیتَ المَقدِسِ سَبعَةَ عَشَرَ شَهرا ثُمَّ صُرِفَ إلَی الکَعبَةِ؛ ‌

امام باقر علیه ‌السلام فرمود؛ رسول خدا بیت المقدّس را هفده ماه قبله قرار دادند و پس از آن به سمت کعبه برگشتند. / قرب الإسناد، ص ۱۴۸ .

کلام آخر

أنَّهُم (الیَهودَ) أَغَشُّ الخَلقِ لِلمُسلِمینَ؛ ‌

پیامبر صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله: به درستی که یهود ناسره ترین مردم نسبت به مسلمانان، است. / میزان الحکمه، ح ۱۴۹۶۲ .

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha