جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کتاب

«پاک‌کن جادویی» به قلم خانم زهرا اخلاقی شامل داستانی کودکانه درباره مبارزه با رژیم صهیونیستی است که به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر در واقع داستان مقاومت یک پاک‌کن و دوستانش، مدادرنگی‌هاست؛ قهرمان قصه که شاید حتی اندازه یک بند انگشت شما باشد، در چند صفحه کوتاه، مفهوم مقاومت و همدلی را برای فرزندان ما پررنگ می‌کند و این مفهوم لابلای تصاویر سرزنده و گرم کتاب به خوبی گنجانده می‌شود.

داستان این‌کتاب از نقاشی نیمه تمام محمد آغاز می گردد. نمی‌شود که پاک‌کن دست روی دست بگذارد و بییند دشمن‌های درون نقاشی مسجد را محاصره کرده‌اند. اما کارسختی است. تعداد سربازان زیاد است و پاکن فقط یکی است. این‌کتاب به گفته نویسنده‌اش، هدیه‌ای به بچه‌های ایرانی است که می‌خواهند بی‌تفاوت نباشند.

به گفته نویسنده اثر، در دل مفهوم بزرگی که کتاب منتقل می‌کند مفاهیم کوچکتری نیز جا شده‌اند؛ مثل اینکه از یک پاک‌کن کوچک چه کارها که برنمی‌آید! اگر به خودش و کاری که می‌کند باور داشته باشد. این مفاهیم خیلی آرام در ذهن خواننده پررنگ می‌شوند بی آنکه به طور مستقیم نویسنده به آنها اشاره‌ای کرده باشد.

تصویرگری «پاک‌کن جادویی» نیز از سوی لیلا حیدری انجام شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha