چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نمایشگاه قرآن و عترت

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان مازندران گفت: حقیقتاً زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی آموزه های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، مهدی معصومی گرجی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن در استان مازندران به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات برای پویایی هرچه بیشتر نمایشگاه های قرآنی اشاره کرد و گفت: باید برای ترویج و تبیین مفاهیم قرآن کریم در جامعه از ظرفیت رسانه بیش از پیش بهره گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای معرفی آموزه های قرآنی است، افزود: معتقدم برای انس بیشتر مردم با این مصحف شریف باید تولیدات هنری در این عرصه بیشتر شود.

معصومی گرجی با اشاره به این که تمام دستگاه ها تلاش کنند تولیدات چند رسانه‌ای و مکتوب از حوزه قرآن و عترت داشته باشند، افزود: نیاز بصری مخاطب در حوزه قرآن و عترت باید با درک معنوی توأمان برآورده شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی نظیر نمایشگاه های رمضانیه قرآن و عترت باید در بین مردم و با محوریت مردم برگزار شود، گفت: این نمایشگاه ها باید بیرون از فضای اداری و در فضاهای خیابانی برپا شود.

رئیس حوزه هنری استان مازندران ادامه داد: همچنین دستگاه های فرهنگی هنری باید با هم افزایی و هم گرایی برای معرفی تازه های نشر در حوزه قرآن و عترت بسیج شوند.

معصومی گرجی با تاکید بر اینکه عمده آثار تولیدی حوزه هنری مازندران برپایه قرآن است، گفت: اخلاق، اخلاص و پاکی ها باید با اقتباس از قرآن در قالب تولیدات هنری به مردم معرفی شود.

رئیس حوزه هنری مازندران یادآور شد: فرهنگ و هنر ریشه، اساس و پایه یک جامعه است باید تمامی برنامه های سیاسی و اقتصادی با پیوست فرهنگی هنری انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha