سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست هماهنگی اردوهای طلاب یزد

حوزه/ جلسه برنامه ریزی اردوهای طلاب مدارس علمیه و همچنین گروه های جهادی طلاب در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد با حضور مدیران و معاونین اجرایی شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه برنامه ریزی اردوهای طلاب مدارس علمیه و همچنین گروه های جهادی طلاب در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد با حضور مدیران و معاونین اجرایی شهرستان یزد امروز شنبه ۱۸ فروردین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: امروزه یکی از نیازهای طلاب، برگزاری اردوهای مختلف می باشد که این مهم می تواند باعث ایجاد انگیزه و نیز تشویق طلاب شود.
وی گفت: همانگونه که استان های دیگر از برنامه های برگزاری اردو توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم استفاده می کنند ما نیز می توانیم از این برنامه ها استفاده کنیم و البته این مساله نیازمند یک برنامه منسجم طراحی شده در ابتدای سال می باشد تا به نحو احسن عملیاتی گردد.
استاد حوزه علمیه یزد گفت: مدیران مدارس علمیه نسبت به برنامه اردویی طلاب اهتمام ورزند و برای متمرکز شدن این برنامه ها به صورت رسمی زمان، مکان و نحوه برگزاری آن را به مرکز اعلام نمایند.
وی عنوان کرد: برگزاری چهار نوع اردو برای طلاب مد نظر است که باید نسبت به اجرایی شدن آن همت شود. ۱. عتبات ۲. سیاحتی ۳. راهیان نور ۴. راهیان پیشرفت
حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد نیز در این نشست گفت: اردوهای طلاب به طور هدفمند انجام می شود که از اهداف برگزاری آن به موارد ذیل می توان اشاره کرد:
۱. ایجاد بستر مناسب برای تمرین یک زندگی دسته جمعی که تشکیل شده از ارزش های انسانی و اسلامی
۲. تقویت و تحکیم بنیه اعتقادی، اخلاقی و بصیرتی طلاب
۳. کسب تجربه و مهارت در زمینه های مختلف اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی
۴. ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه استان یزد در بیان سیاست های مدنظر در برگزاری اردوها، گفت:
۱. در برگزاری اردوها، تدارک برنامه ها باید به نحوی باشد که منجر به تقویت و گسترش معیارها و ارزش های اسلامی شود.
۲. در برنامه ریزی و اجرای اردوها باید جذابیت، تنوع، نشاط و شادابی و مشارکت فعالانه طلاب شرکت کننده مورد توجه قرار گیرد.
۳. برنامه ها باید با نیاز های طلاب در مقاطع تحصیلی مختلف مطابقت داشته باشد.
۴. دوره های آموزشی مستقیم و غیر مستقیم کوتاه مدت در برخی اردوهای خاص مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است کمیته برگزاری اردوهای طلاب با عضویت مدیران مدارس علمیه تشکیل و حجت الاسلام سید ابراهیم فاطمی نسب مدیر مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه به عنوان مسئول این کمیته انتخاب گردید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha