دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1149089
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
تصاویر/ اعتکاف سه روز پایانی ماه رمضان در مسجدمقدس جمکران

حوزه/ مسئول برگزاری اعتکاف مسجد مقدس جمکران از اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در این ایام خبر داد.

روح الله فخرایی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانی در ماه رمضان گفت: هر ساله آیین معنوی اعتکاف طی دهه آخر ماه رمضان در ماه رمضان برپا بوده است و این اعتکاف به دلیل موقعیت زمانی امسال محدود به ایام سه روزه پایانی محدود شده است.

مسئول برگزاری اعتکاف رمضانی مسجد جمکران افزود: در این روزها میزبان ۸۵۰ نفر از معتکفین شامل ۴۵۰ برادر و ۴۰۰ خواهر هستیم که از سحرگاه روز شنبه تا افطار روز دوشنبه میهمان مسجد هستند.

وی ادامه داد: سالهای پیش ثبت نام از سوی سایت مسجد انجام می شد و اولویت های با اتباع خارجی و ایرانیان خارج از قم بود ولی امسال به دلیل محدودیت اعتکاف در سه روز آخر معتکفین اکثرا قمی هستند. در این میان ۱۴۰ طلبه المصطفی با ملیت های مختلف در این مسجد حضور دارند.

مسئول برگزاری اعتکاف جمکران بیان کرد: برنامه‎های فرهنگی مسجد عصرها آغاز می شود که شامل برنامه های جزءخوانی قرآن و برگزاری منابر وعظ و خطابه با حضور خطبای برجسته و اساتید حوزه است.

وی افزود: قاریان برجسته ای در این ایام در مسجد حضور داشتند. دوره و جزء خوانی هر روزه با حضور قاریان و شرکت کنندگان در مراسم برگزار می شود. همچنین برنامه مناجات خانی و تفسیر نیز در این روزها برگزار می شود. همه شب از ساعت ۳ برنامه سحر آغاز می شود و بین الطلوعین نیز دعای عهد قرائت می شود.

وی گفت: بعد از ظهر نیز برنامه های مختلفی در این مسجد برگزار می شود. اعتکاف رمضانیه از سال ۹۴ در مسجد برگزار می شود و در اکثر سالها نیز به صورت ده روزه طبق سنت نبوی برگزار شده است و اعتکاف های رجبیه و اعتکاف های مختلف در این ایام برگزار می شود.

وی گفت: اصل اعتکاف در ایام آخر ماه رمضان برگزار می شود ولی بیشترین تمرکز در سالهای اخیر روی ایام دهه رجب انجام می شود. باید بیش از پیش روی اعتکاف در این ایام تاکید کنیم. قطعا حضور افراد مختلف جامعه از قشرهای مختلف در این ماه می تواند تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر ایام داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha