دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام حسن ملک محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی، در جمع معتکفین رمضانیه حوزه علمیه خراسان پیام مهم اعتکاف را پیوند با ولایت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن ملک محمدی، در جمع معتکفین رمضانیه حوزه علمیه خراسان به تبیین پیام مهم اعتکاف پرداخت و با بیان این که پیام اعتکاف پیوند با ولایت است که در ۵ مورد قابل تامل است.

وی معرفت، محبت، مودت، تبعیت و برائت از دشمنان را ۵ پیام مهم اعتکاف دانست و تصریح کرد: بر اساس روایت «مِفْتاحُ الجنَّةِ الصَّلاةُ» در اعتکاف به معرفت به نماز دست می یابیم، این فریضه محبت امام حسین(ع) و ائمه معصومین را در وجود انسان مستحکم می نماید و نماد روشنی بر برائت از دشمنان نظام و انقلاب است چراکه با اقامه فریضه نماز، بینی دشمنان به خاک مالیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک محمدی در ادامه به تبیین ثمرات محبت به اهل بیت(ع) و به خصوص امیر مومنان(ع) عنوان کرد: محبت سبب رشد مودت به امیر المومنین(ع)، تبعیت از ایشان و برائت از دشمنان آنان خواهد بود همانطور که در زیارت عاشورا نیز ابتدا لعن نسبت به دشمنان معصومین و سپس سلام به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وجود دارد و بنابراین همه باید این محبت نسبت به اهل بیت را با معیارها و مصادیق توصیه شده آن در آیات و روایات در وجود خود تقویت کنند تا بر مدار رستگاری قرار گیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha