دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه پردیسان قم:

حوزه/ امام جمعه پردیسان با بیان اینکه کار بسیاری داریم تا مسجد به جایگاه واقعی‌اش برگردد گفت: وضعیت امروز مساجد از آنجا ناشی شد که هر نهاد و دستگاهی که یک بخشی از فعالیت‌هایش با مسجد گره خورده بود و می‌توانست آن را در مسجد انجام دهد این فعالیت‌ها را به بیرون برد و جایگاه دیگری تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست حجت الاسلام و المسلمین حامدی با جمعی از مبلغان پردیسان با حضور رئیس اداره کمیته امداد منطقه 4 قم و کارکنان این اداره برگزار شد.

امام‌جمعه پردیسان در این نشست با بیان اینکه مسجد بایستی کارکردهای واقعی‌اش را پیدا کند گفت: در پردیسان در تلاش هستیم همه فعالیت‌ها با محوریت مساجد انجام شود.

وی گفت: برای هم‌افزایی در خصوص برخی دغدغه‌های مطرح شده در خصوص مساجد، ارائه آموزش‌های مختلف مورد نیاز و موضوعاتی که بایستی مسجد محور قرار گیرد و همچنین شناسایی خلأها، هیئت اندیشه ورزی در پردیسان تشکیل شده است تا بحث مساجد در این منطقه سر و سامان مشخصی پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی ادامه داد: با توجه به اینکه در پردیسان خلأ دستگاه‌ها و ادارات و مجموعه‌های فرهنگی محسوس است پیشنهاد شد که شورای عالی امامت تشکیل شود و امام‌جمعه نیز به عنوان امام جماعت مسجد جامع در این شورا عضویت داشته باشد.

وی گفت: شورای عالی امامت دبیرخانه‌ای دارد و در ذیل این دبیرخانه چهار کمیسیون شکل گرفته است و مسائل مربوط به مسجد در این کمیسیون‌ها مطرح شده و راهکارها و برنامه‌هایی ارائه می‌شود.

امام جمعه پردیسان بیان کرد: مساجد منطقه پردیسان از مساجد فعال کشور هستند و نوعاً حائز رتبه‌های کشوری می‌شود ولی همچنان نیاز است اقدامات بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه کار بسیاری داریم تا مسجد به جایگاه واقعی‌اش برگردد، گفت: وضعیت امروز مساجد از آنجا ناشی شد که هر نهاد و دستگاهی که یک بخشی از فعالیت‌هایش با مسجد گره خورده بود و می‌توانست آن را در مسجد انجام دهد این فعالیت‌ها را به بیرون برد و جایگاه دیگری تشکیل داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha