دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
2.jpg

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: به‌طور قطع انسان با شناخت معبود خود لذت عبادت را درک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام رسول خواسته مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در نشست اخلاق مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، با اشاره به اهمیت جاری شدن معنویت در زندگی بشر، گفت: نماز عمل واجبی است که راه اتصال به پروردگار متعال بوده و یکی از نشانه‌های ایمان انسان است.
وی افزود: نماز فرصت ارزشمندی است که خدای تبارک و تعالی در اختیار ما انسانها قرار داده است تا با سخن گفتن و راز و نیاز با پروردگار خود بتوانیم انس بیشتری با معبود داشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل بیان داشت: برای کسب لذت بیشتر از نماز خواندن باید سطح معرفت خود را نسبت به کسی که در عبادت با او ارتباط می‌گیریم، بالا ببریم چراکه بدون شناخت معبود انسان نمی‌تواند به مقام‌های عالی دست یابد.
حجت‌الاسلام خواسته تصریح کرد: شرط نماز مطلوب توجه به مستحبات نماز است انسان باید به وقت و حفاظت از نماز بسیار توجه کند یکی از نقطه‌های آغاز در رسیدن به کمال، التزام به نوافل و مستحبات نماز است.
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به اینکه نماز در اخلاق، رفتار و عمل انسان بسیار اثربخش است، گفت: هیچ‌ یک از نعمت‌های الهی به انسان مانند نماز در بالا بردن قدرت روحی و تعالی فردی موثر نیست.

لذت عبادت در انسان با شناخت معبود حاصل می‌شود

لذت عبادت در انسان با شناخت معبود حاصل می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha