سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معاون وزیر

حوزه/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از جمله مهم ترین دغدغه های مسئولان و دولتمردان اجرای طرح های تشویقی مربوط به جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، سعید غفوری در مراسم اهدای قرارداد زمین به متقاضیان طرح‌های جوانی جمعیت و ساخت انفرادی زمین در شهر جدید امیرکبیر ابراز داشت: شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر شرکتی فعال با نیروهای و مدیرانی توانمند است که این شرکت در ارزیابی‌های پایان سال ۱۴۰۲ جزو شرکت‌های عمران شهرهای جدید برتر کشور معرفی شدند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به شهر جدید امیرکبیر متفاوت است، افزود: شهر جدید امیرکبیر جزو تنها شهرهای ویلایی کشور است و تلاش ما ویلایی بودن و ویلایی ماندن این شهر است.

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران هدف از حضور در استان مرکزی را بازدید از پروژه‌های ساخت، آماده سازی، پروژه‌های روبنایی و زیربنایی عنوان کرد و افزود: در وزارتخانه و شهرهای جدید بسیار اهمیت دارد چرا که شهرهای جدید از شهرهای خوب با زیست پذیری مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است، گفت: یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است.

غفوری همچنین با بیان اینکه در تامین زمین شتاب خوبی را در روزهای پایانی سال گذشته شاهد بودیم، اظهار داشت: عدد را از ۲۲۲ هزار واحد به حدود ۳۳۳ هزار واحد رساندیم که این عدد امروز بر ۳۳۵ هزار واحد تامین زمین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شهر جدید امیر کبیر سابقا یک هزار و ۱۳۱ واحد در طرح مسکن مهر شروع شد که عمدتا تحویل شدند و مساکنی که دارای نواقص هستند، خاطر نشان کرد: در حال تامین منابع مالی هستیم که به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسیم.

وی همچنین تأکید کرد: از جمله مهم ترین دغدغه های مسئولان و دولتمردان اجرای طرح های تشویقی مربوط به جوانی جمعیت است.

غفوری با بیان اینکه حدود ۹۰۰ واحد واگذاری زمین ویلایی داریم و ۸ هزار واحد در شهر امیرکبیر واگذاری قطعه زمین به صورت گروهی و انفرادی در نظر داریم، گفت: به طور کلی سیاست ما از این به بعد این است که علاوه بر تامین زمین بحث حمایت، هدایت و نظارت و پشتیبانی را تا اجرا و تکمیل و تحویل پروژه‌ها داشته باشیم.

وی در خاتمه افزود: حدود ۹ هزار واحد واگذار زمین ویلایی خواهیم داشت و عملیات اجرایی ۳ هزار واحد جدید نیز آغاز شده است هرچند این میزان کافی نیست و به طور حتم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha