سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رمضان

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: تلویزیون در رمضان امسال با سریال‌هایی چون «رستگاری» و «هفت سر اژدها» نتوانست در جذب مخاطب موفق باشد.

حسین سلطان محمدی، منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه سریال‌های رمضانی امسال نتوانست انتظارات را برآورده کند، گفت: «رستگاری» یکی از آثاری بود که در رمضان امسال روی آن رفت. این کار درصدد بود با الگوبرداری از آثاری چون «پنج کیلو متر تا بهشت» به موفقیت دست یابد اما نتوانست به این خواسته رسد البته پیش از پخش این مجموعه تبلیغات وسیعی پیرامون جلوه‌های ویژه فوق‌العاده این کار صورت گرفت اما آن چیزی که ما مشاهده کردیم آنچنان خوب نبود. برای همین هم این سریال آنگونه که انتظار می‌رفت نتوانست رضایت مخاطب را به سمت خود جذب کند.

وی افزود: یکی از اشکالات اصلی سریال «رستگاری» عدم شخصیت پردازی مناسب است زیرا عموه کاراکترها تیپ هستند و در کارهای مشابه تکرار شده‌اند. برای همین هم از جذابیت لازم بی‌بهره هستند.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: سریال «هفت سر اژدها» را کاری ضعیف‌تر از «رستگاری» دیدم. این کار تلاش داشت با برخورداری از داستانی پلیسی به جذابیت بصری دست یابد اما در رسیدن به این خواسته موفق نبود. دلیل این امر نیز کش‌دار بودن قصه است. معضلی که باعث می‌شود تماشاگر از دیدن اثر خسته شود. در این مجموعه حتی در انتخاب بازیگر برای برخی نقش‌ها آنگونه که باید دقت کافی صورت نگرفته است. مشکلی دیگری که می‌توانم برای این سریال ذکر کنم پراکنده‌گویی است که انجام شده درحالیکه کارهای نظیر «گاندو» توانسته بودند به شکل مطلوبی به موضوع مفاسد اقتصادی بپردازند.

وی درباره سریال «زیر خاکی» هم چنین توضیح داد: این سریال در ابتدا کار جذاب بود و توانست در جذب مخاطب به موفقیت خوبی دست یابد اما این مجموعه در دام کلیشه ‌ی گرفتار آمده است. برای نمونه حرکاتی که پژمان جمشیدی در این کار از خود عرضه می‌کند تکرار همان رفتاری است که در فصل اول و دوم شاهدش بودیم بدون اینکه کوچکترین تغییری را برای این شخصیت در نظر بگیریم.

سلطان‌محمدی بیان کرد: در میان تولیدات رمضانی امسال به نظرم مجموعه «مهمونی» توانست به موفقیت خوبی دست یابد. در این کار در کنار سرگرمی ما اتفاقات خوبی را در امر آموزش شاهد هستیم. آموزشی که در این سریال داده می‌شود هم کارکرد اخلاقی دارد هم اینکه در آن آموزه‌های دینی به شکل خوبی مورد توجه قرار گرفته است. همین امر سبب شد مخاطب به ویژه کودکان از آن الگوبرداری خوبی داشته باشند.

وی در انتها تصریح کرد: این روزها به نظرم سیما تمرکز خود را روی کیفیت گذاشته است البته این نکته تا حدی قابل درک است چون تلویزیون می‌خواهد با حجم بالا تولیدات مخاطب را به سمت خود بکشاند اما برای رسیدن به این امر حتما نیاز است که روی کیفیت هم توجه شود وگرنه تنها سرمایه است که صرف تولید بی ثمر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha