سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ آئین وداع با پیکر مطهر حجت الاسلام صادق کرمانشاهی

حوزه/ آئین وداع با پیکر حجت الاسلام و المسلمین صادق کرمانشاهی در اهواز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آئین وداع با پیکر مطهر رزمنده هشت سال دفاع مقدس، روحانی مجاهد و مبلغ دین حجت الاسلام صادق کرمانشاهی با حضور شامگاه جمعه در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت الله موسوی جزایری نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، به بیان ویژگی ها و نکات برجسته شخصیتی این مرحوم پرداخت و بیان داشت: از ویژگی های برجسته این روحانی مجاهد این بود که نوکر و عاشق اباعبدالله بود، بانی بسیاری از مراسمات روضه خوانی درشهرستان اهواز بود و به مراسمات روضه خوانی با نوای گرم و اطوار مختلفی که بلد بود شور و حال و هوای خاصی می داد.


وی در ادامه گفت: با اینکه مرحوم از شاگردان بنده بود ولی بنده بخاطر همین ارادت و عشق خاصی که به سیدالشهداء داشت از مریدانش بودم. خداوند متعال مرحوم را با سیدالشهداء محشور گردانیده و به شما و بنده که مرحوم برایم مانند فرزند و بنده برایش مانند پدر بود صبرجمیل و اجر جزیل عنایت کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: دومین ویژگی برجسته مرحوم حجت الاسلام کرمانشاهی این بود که بسیار انقلابی و از اصحاب دوران انقلاب بود. در زمان انقلاب بسیار فعال بود بعد از انقلاب هم در دوران جنگ تحمیلی وی از جمله لیدرهای جنگ بود و با منبرها و روضه خوانی هایش رزمندگان را به ایستادگی و دفاع از میهن عزیزمان ایران تشویق می کرد همچنین وی از جانبازان جنگ تحمیلی بود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه گفت: بعد از جنگ تحمیلی نیز مرحوم به منبر رفتن و روضه خوانی برای سیدالشهداء پرداخت چرا که او عاشق منبر رفتن، روضه خوانی و نوکری برای سیدالشهداء بود.

وی عنوان داشت: این روحانی مجاهد برای منبرهایش بسیار وقت می گذاشت و منبرهایش بسیار مفید و قابل استفاده بود چرا که کلامش از دل برمی خواست و کلامی که از دل برآید به دل می نشیند همچنین روضه های مرحوم نیز بسیار سوزناک و ممتاز بود.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: در یک کلام بخواهم مرحوم را توصیف کنم باید بگویم که مرحوم حجت الاسلام کرمانشاهی مصداق روایت «عاش سعیدا و مات سعیدا» بود.


در پایان این مراسم مداح اهل بیت حاج صادق آهنگران رفیق قدیمی و همرزم سالهای جبهه و جنگ مرحوم کرمانشاهی به مدیحه سرایی و روضه خوانی در رثای اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha