دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای حفظ جان انسان‌ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز در دیدار مدیر کل راهداری استان یزد و معاونان وی که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اقدامات مجموعه راهداری و خدمات آنان را به ملت ایران ستود و از زحمات آنان قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، به کمبودهای موجود در حوزه حمل‌و نقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت: با گسترش حمل‌ونقل ریلی و هوایی و کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در جاده‌ها می‌توان علاوه بر حفظ زیرساخت‌ها، گامی بلند در زمینه حفظ جان انسان‌ها و کاهش هزینه‌ها، برداشت.

آیت الله ناصری کوچه بیوک همچنین بر اهمیت اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: کاربران جاده برای جان خود و دیگران ارزش قائل بوده و برای حفظ آن نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی، تأکید کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای حفظ جان انسان‌ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

افزایش ۱۲ برابری حجم پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ میزان قراردادهای این مجموعه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ این عدد به حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی دو سال گذشته اظهار کرد: در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی، حفظ زیرساخت‌های راه، اصلاح رویه راه‌ها، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: بخشی از این تلاش‌ها را می‌توان در حجم قراردادهای منعقدشده برای انجام پروژه‌های متعدد مشاهده کرد که در سال ۱۴۰۰ میزان ریالی این قراردادها ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که با افزایش حدود ۱۲ برابری در سال ۱۴۰۲ به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رستگاری با بیان اینکه پیگیری‌های متعددی برای جذب اعتبارات ملی از کانال‌های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده‌ای استان پخش شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن (افزایش ۱۰ برابری) رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط‌کشی‌های انجام شده در بازه زمانی فوق از هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شش هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم‌کفایت نیروی انسانی به وضوح احساس می‌شود تا جایی که کل مجموعه حمل‌ونقل مسافر استان باید تنها با دو نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی نرخ حمل‌ونقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب‌سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل‌ونقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه ان شاءالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجب رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که به لطف خدا و تلاش راهداران این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافت که این موارد باقی‌مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می‌شود برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاری نمایند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانیم.

محمد رستگاری مدیرکل این مجموعه به همراه علی‌محمد باغبان معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدرضا بشیری معاون حمل‌ونقل، حامد معتمدی معاون فنی و راه‌های روستایی، سید حسین محمدی معاون راهداری و میلاد رضایی رئیس حراست، با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha