سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1150465
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
درسنامۀ تبلیغ تخصصى «علم و دین ۱»

حوزه/ درسنامۀ تبلیغ تخصصی «علم و دین ۱» اولین جلد از سلسله درسنامه‌های اندیشۀ دینی با هدف پاسخ به شبهات برآمده از تمدن الحادی مدرن توسط محققان و اساتید گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، درسنامۀ تبلیغ تخصصی «علم و دین ۱» اولین جلد از سلسله درسنامه‌های اندیشۀ دینی با هدف پاسخ به شبهات برآمده از تمدن الحادی مدرن توسط محققان و اساتید گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تدوین شده است.

در بخش اول (قرآن و علم) حجج الاسلام جواد گلی، جواد قلی‌پور و عیسی معلم در دو درسنامۀ «اعجاز قرآن» و «قرآن و یافته‌های علمی» ابعاد ادبی، علمی و هدایت‌بخشی قرآن را بررسی کرده و شبهات علمی ناظر به مباحث زیست‌شناسی را پاسخ داده‌اند.

در بخش دوم ( مدرنیته و تمدن دینی) حجج‌ الاسلام داود فاضل فلاورجانی، حسن قره‌باغی و امیر پژوهنده در درسنامه‌های «محصولات مدرنیته؛ آری یا نه» و «جایگاه علم طب در تمدن دینی» به چگونگیِ مواجهه با محصولات علم مدرن و نیز امکانِ تحقق علم طب با صبغۀ دینی پرداخته‌اند.

گفتنی است، علاقه مندان جهت دریافت درسنامه «علم و دین۱» می توانند به کتابفروشی بوستان کتاب واقع در چهارراه شهدای شهر قم مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha