سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بقاع متبرکه قطب گردشگری مهمانان نوروزی در ماه مبارک رمضان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در تشریح گزارش طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در جمع خبرنگاران ، بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد را محفل نورانی گردشگران نوروزی عنوان کرد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به انتخاب با بصیرت مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال گفت : "جهش تولید با مشارکت مردم " شعار با بصیرت و هوشمندانه مقام معظم رهبری با تاکید بر مشارکت مردم در تمام امور ملی است و بدون شک امری کاملا استوار بر اعتماد ملی و مشارکت مردم در سرنوشت خود می باشد .

وی با اشاره به موفقیت عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه اشغالگران صهیونیست در عمق اراضی اشغالی اذعان داشت : حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی اقدامی مشروع، قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد بوده که موج اقتدار ملی و غرور ایرانی را در جامعه راه انداخت و بر خود لازم میدانیم از همه عزیزان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراتب تقدیر را داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در میزبانی از مسافران نوروزی و زائران بقاع متبرکه اذعان داشت : در این ایام تعداد ۳۷ بقعه در سراسر استان مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بودند که از این تعداد ۱۴ بقعه مراسم تحویل سال نو را با حضور بیش از ۳۵۰۰ نفر از مسافران و زائران عزیز اجرا نمودند.

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی تاکید داشت : در این ایام با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۳۵ هزار نفر در زائر سراهای بقاع متبرکه اسکان داده شد که این آما در سطح کشور جزء ۱۰ استان برتر کشور محسوب می گردد و همچنین در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی جهت میزبانی از مسافران و زائران نوروزی تعداد ۱۳ مبلغ از قم و ۹ مبلغ بومی به این اماکن اعزام و بیش از ۱۰ بقعه در سراسر استان نماز جماعت را در هر سه وعده برگزار نمودند.

وی افزود : در این ایام تعداد ۱۲ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان برگزاری مراسم ترتیل خوانی و جزخوانی روزانه در ایام ماه مبارک رمضان بودند که از استقبال خوبی برخوردار شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی گرامیداشت مناسبت های مختلف ماه مبارک رمضان را از جمله برنامه های بقاع متبرکه عنوان کرد و تشریح نمود : در این ایام همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ۱۲ بقعه اقدام به برگزاری جشن میلاد نمود و برنامه های فرهنگی و مسابقات قرآنی در این بقاع برگزار شد.

وی یادآور شد : همچنین در همین راستا به مناسبت لیالی قدر تعداد ۱۸ بقعه نیز اقدام به احیای این شب های عزیز نمودند که مورد استقبال خوبی در بین زائران داشته است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری خیمه های معرفت را معرفی نامه و تاثیر گزارترین ابزار تبلیغی دینی در اجتماع دانست و خاطر نشان کرد : ۱۴ بقعه در استان اقدام به برگزاری خیمه معرفت با برنامه ها و غرفه هایی در رده های سنی مختلف نمودکه به تولید محتواهای فرهنگی و مذهبی مشغول بودند .

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در پایان بیان داشت : با شروع نوروز ۱۴۰۳ و تقارن مبارک آن با ماه پرخیر و برکت رمضان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی میزبان بیش از ۱۶۰ هزار مسافر و زائر در بقاع متبرکه سراسر استان بوده که با رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته بدون شک جزء ۱۰ استان برتر در کشور قرار گرفتیم و امیدواریم که در انتقال فرایض دینی در ین ایام موفق عملکرده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha