چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مجمع عالی حکمت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیام‌های مختلف محرمانه و غیرمحرمانه‌ای را برای ممانعت از پاسخ ایران پیگیری کردند، گفت: خنثی‌سازی اقدام ایران مهم­ترین راهبرد آمریکا بعد از ناتوانی در مواجهه با عدم پاسخ ایران بود که در این مسیر تمام توان خود و هم‌پیمانان را به میدان آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، در بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیر و بازرسان مجمع عالی حکمت اسلامی با ارائه تحلیلی از آخرین تحولات عرصه بین الملل، به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به استکبار جهانی اشاره و اظهار کرد: درگذشته نه‌چندان دور رژیم اشغالگر قدس علیه منافع جمهوری اسلامی ایران اقدامات خبیثانه‌ای را انجام داده، تنها در ۶ ماه حدود ۱۸ نفر از فرماندهان ارشد سپاه را در سوریه ترور و به شهادت رساند.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب در تنبیه متجاوز اشاره و با بیان این که در میان مسئولان جمهوری اسلامی بحث‌های متعددی در رابطه‌با نحوه پاسخگویی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حتمی بودن پاسخ و اینکه از داخل خاک جمهوری اسلامی صورت گیرد، را دو اصل مهم در نحوه پاسخگویی ترسیم نمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیام‌های مختلف محرمانه و غیرمحرمانه‌ای را برای ممانعت از پاسخ ایران پیگیری کردند، یادآور شد: خنثی‌سازی اقدام ایران مهمترین راهبرد آمریکا بعد از ناتوانی در مواجهه با عدم پاسخ ایران بود که در این مسیر تمام توان خود و هم‌پیمانان را به میدان آورد.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه عملیات پیچیده وعده صادق را فرزندان جوان سپاه پاسداران طراحی کردند، خاطرنشان کرد: در این عملیات از فاصله بیش از هزار کیلومتر از اماکن مختلف، ابزارهای متنوعی بکار گرفته شد.

وی به هماهنگی قابل‌توجه تمام یگان‌های عملیاتی اشاره کرد و ابراز داشت: برای شکار چند ده پهپاد ایرانی بالغ بر ۱۰۰ هواپیمای جنگی، ۶ ناو ضد موشکی و ۱۰ هواپیمایی سوخت‌رسان، از سوی دولت‌های طرف‌دار اسرائیل غاصب در آسمان حضور فعال داشتند تا با پدافندی هوشمند خود، سپر مستحکمی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی با بیان اینکه این عملیات صرفاً اهداف نظامی را هدف‌گیری کرد و به جهان نشان داد که ایران توان نابودسازی اسرائیل را دارد، اظهار داشت: ضعیف‌بودن رژیم صهیونیستی، ابتر ماندن تمام توان پدافندی نظام سلطه در برابر توان فرامنطقه‌ای نظام مقدس اسلامی، غرور وصف‌ناپذیری را در جهان اسلام و ملت‌های آزاده جهان ایجاد کرد.

معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقتدا و ابهت این روزهای آزادی‌خواهان جهان و مسلمانان مدیون فرزندان سلحشور ایران اسلامی است که توانست در برابر ظلم فاحش و قلدری فراقانونی رژیم غاصب صهیونیستی، بایستند.

وی با تأکید بر این که تمام امکانات دانشی و نظامی ایران اسلامی متعلق به تمام جهان اسلام است، ابراز داشت: نقشی که این عملیات در دفاع از ارزشها و انسانیت داشت بسیار مهم بوده و نیاز است مبتنی بر روایت‌های دقیق و درست، تولیدات رسانهای ارزشمندی خلق و فیلم‌های متعددی ساخته شود.

معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در پایان بر اهمیت حضور و نقش‌آفرینی اندیشمندان حوزوی در تبیین ویژگی‌های بارز عملیات وعده صادق اشاره کرد و اذعان داشت: بر فرهیختگان حوزه لازم است تا با بهره‌گیری از اندوخته های فقهی، فلسفی و عقلی از اقدام سلحشورانه فرزندان جهان اسلام در دفاع از انسانیت حمایت نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha