شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1152231
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
فردیس کرج

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی ضمن اشاره به موضوع تسریع در احداث آرامستان فردیس و تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان این شهر، گزارشی از پیگیری‌های امام‌جمعه ارائه نمود.

حجت‌الاسلام حسینی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در البرز، ضمن اشاره به موضوع تسریع در احداث آرامستان فردیس و تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان این شهر، گزارشی از پیگیری‌های امام‌جمعه ارائه نمود.

امام‌جمعه فردیس ضمن تأکید بر اهمیت پیگیری مطالبات مردمی، ائمه جمعه را مدافعان نظام اسلامی و زبان گویای مردم در پیگیری مشکلات و دغدغه‌ها توصیف نمود و اظهار داشت: امام‌جمعه از میان مردم، در بطن مردم و برای مردم است و با دلسوزی مطالبات مردم را پیگیری می‌کند.

وی در تبیین برخی از مشکلات و چالش‌های شهرستان فردیس، بحث آرامستان را مهم‌ترین مسئله این منطقه توصیف نمود و با تأکید بر این که شهر فردیس با حدود ۸۰۰ هزار جمعیت، آرامستان ندارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای دفن میت، ضمن تحمل سختی رفت‌وآمد به شهرهای هم‌جوار، با هزینه‌های گزاف روبرو می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی به تأثیر تأسیس آرامستان در بالابردن انسجام عاطفی اهالی این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز و تکمیل بیمارستان و تأسیس آرامستان از برجسته‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم و اهالی منطقه فردیس است.

وی افزود: زمینی ۲۴ هکتاری در حاشیه شهر فردیس وجود دارد که باتوجه‌به شرایط محیطی کاربرد و کارایی دیگری نداشته، امکان ساخت منطقه مسکونی با مدرسه در آن نیست؛ با پیگیری‌های متعددی صورت گرفت از مسئولان شهرستان، استان، نماینده محترم مجلس، مسئولان محیط‌زیست، راه و شهرسازی و... مقرر گردید تا با رعایت ضوابط قانونی این زمین در اختیار آرامستان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که علی‌رغم پیگیری‌های فراوان و مساعدت مسئولان مربوطه همچنان موانعی در عملیاتی‌سازی این پروژه وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی از سودجویان و املاک داران با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای ضمن بالابردن قیمت زمین‌های هم‌جوار، با تحریک اهالی شهر اندیشه موانعی را ایجاد نموده‌اند.

وی با بیان این که علی‌رغم تمام موانع، شاهد اهتمام و جدیت مسئولان در پیشبرد این پروژه مهم و ضروری هستیم، خاطرنشان کرد: استانداری البرز در برطرف‌سازی موانع تملک زمین‌ها نقش بسزایی داشته، ادامه پیگیری‌ها، نیازمند دلسوزی و اهتمام جدی استاندار محترم و توصیه‌های ایشان به مسئولان برای برطرف‌سازی موانع است.

امام‌جمعه فردیس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمارستان فردیس اشاره و با بیان این که این موضوع از سال ۸۹ مطرح و فرایند مقدماتی آن تا سال ۱۳۹۳ به طول انجامید، یادآور شد: در دولت گذشته تکمیل پروژه بیمارستان شهر فردیس تقریباً بر زمین‌مانده بود و در ۱۲ سال گذشته نهایتاً ۴۰ درصد پروژه پیش رفته بود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به این که اقدامات دو سال دولت فعلی در تکمیل پروژه بیمارستان فردیس بیشتر از ۸ سال دولت آقای روحانی بود، اظهار داشت: گاهی تکمیل بیمارستان برای شهری با جمعیت ۸۰۰ هزار نفری، گرفتار یک مسئله جزئی است، ادامه این روند چالش‌ها و آسیب‌های روحی و روانی را به دنبال دارد.

وی ضمن تقدیر از راه‌اندازی بیمارستان بر اهمیت تسریع در تجهیز و تکمیل پروژه تأکید نمود و یادآور شد: علی‌رغم راه‌اندازی بیمارستان و خرید برخی از تجهیزات حیاتی؛ اتصال و راه‌اندازی دستگاه‌هایی چون سی‌تی‌اسکن، منتظر بودجه‌ای کوچک است و عملاً دستگاه‌های خریداری شده وارد چرخه خدمات‌دهی نمی‌شوند؛ ناقص بودن پروژه هزینه‌های گزافی را بر اهالی فردیس تحمیل می‌کند.

امام‌جمعه فردیس گزارش‌های ناقص و گاه نادرست اداری را از برجسته‌ترین چالش تکمیل پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: همان‌طور که آیت‌الله رئیسی تصریح دارند؛ انتظار داریم مسئولان با شنیدن صدای مردم به داد مردم برسند و با عبور از گزارش‌های سازمانی، در میان مردم حضوری میدانی داشته، مطالبات و دغدغه‌های مردم را از نزدیک بشنوند و پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت فعال‌سازی ظرفیت‌های خیرین در تکمیل پروژه‌های ناقص اشاره و گزارشی از فعالیت مجمع خیرین سلامت استان ارائه نمود و ابراز داشت: نیک‌اندیشان و نیکوکاران از ظرفیت بالایی برای بهبود خدمات‌رسانی و تکمیل پروژه‌های ناقص برخوردارند. امام‌جمعه می‌تواند نقش رابط را در این میان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha