شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1152267
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
غرق آباد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره غرق آباد (س) گفت: نقش والدین بر تربیت دینی فرزندان، در دو مرحله از فرآیند رشد صورت می­‌گیرد؛ مرحله شکل­ دهی به باورهای دینی و مرحله تثبیت و نهادینه­ سازی تربیت و باورهای دینی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت طلاب فعال کنشگران عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز جلسه‌ای با موضوع حجاب و نحوه برخورد والدین با نوجوانان در دبیرستان الزهرا(س) غرق آباد با حضور خانم صابر مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره (س) این شهرستان برگزار شد.

صابر در این نشست اظهار داشت: نقش والدین بر تربیت دینی فرزندان، در دو مرحله از فرآیند رشد صورت می‌گیرد، مرحله شکل دهی به باورهای دینی که به صورت غیرمستقیم بوده و ناخودآگاه بر ضمیر و نهان فرزند تأثیرگذار خواهد بود و مرحله تثبیت و نهادینه سازی تربیت و باورهای دینی که در قالب آموزش و به صورت مستقیم بوده و فرد تحت تربیت با توجه به یافته‌های خود از محیط و اطرافیان به درونسازی باورهای خویش می‌پردازد.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) غرق آباد با تأکید بر این موضوع که حجاب و سایر فروع دین با تکیه بر اصول و عقاید دین استحکام پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه والدین تقویت عقاید دینی خود و فرزندانشان است و از آنجایی که نسل امروز، خواهان گفت‌وگو و فهم مسائل هستند و در فضای مجازی نیز با انواع شبهات و چالش‌های اعتقادی روبه رو می‌باشند، لذا والدین باید در راستای افزایش معرفت و آگاهی خود نسبت به این مسائل تلاش و همت کنند.

وی یادآور شد: تا زمانی که این معرفت افزایی، گفتمان صحیح و صمیمی و توجه به تأمین نیاز عاطفی و روحی و روانی نوجوانان و جوانان صورت نگیرد، پذیرش مسائل از سوی آنان نیز به درستی اتفاق نخواهد افتاد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha