شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کاظمی

حوزه/ حجت‌الاسلام کاظمی گفت:  با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی، امام‌جمعه شهرستان پرند استان تهران در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام (ص) برای یکی از آیات کریمه مطالب ویژه دارد، آیه‌ای که با تعبیر اینکه مرا پیر کرده است «استقم کما امرت»، مقاومت و ایستادگی کار پیامبر است و که برای او نصرت و وعده الهی محقق کرده است.

وی افزود: حقانیت پیامبر اسلام برای جماعت ۱۴۰۰ سال پیش که احتیاج به دو واحد جامعه‌شناسی دارند که متوجه گزاره تاریخی دارد و چرا مردم آن روزگار با درک وجود پیغمبر و انقلاب او را مشاهده ولی همراهی نمی‌کردند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: انقلاب اسلامی و مردم ثابت کرده که اهل وفا هستند؛ ولی تا هنگامی که ظهور اتفاق نیفتاده، کافی نیست، و در کنار آن آرمان‌ها و فعالیت‌های با استفاده از همه ابزارها در کنار یک یکدیگر باید انجام شود تا تبدیل به یک مدل حکمرانی اسلامی شود.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر امیر المومنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی وجود ندارد؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

وی اظهار کرد: ادامه آیه «من تاب معک» به‌درستی به این قضیه اشاره دارد که همراهی جامعه در این حکمرانی با رهبر است، آنچه محل اشکال است، مدل حکمرانی اسلامی به‌درستی توسط کسانی خودشان را باید هزینه و بیان کنند در طول تاریخ اتفاق نیفتاده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.

وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

سخنران مراسم بیان کرد: اتفاق جهانی که با حمایت جمهوری اسلامی با کسانی که جبهه مقاومت اسلامی و مکتب حاج‌قاسم سلیمانی را طراحی کردند تا مدل‌های حکمرانی اسلامی را به جهان ارائه دهند که همان‌گونه که حاج‌قاسم در سوریه می‌جنگند وقتی سیل یا زلزله می‌آید در کنار مردم ایستاده و خدمت می‌کند. یعنی تمام مجموعه‌ها مردم در حوزه‌های مختلف به آن احتیاج دارند این مدل برای او گفتمان دارد.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: وقتی که مردم دچار مشکل می‌شوند و سپاهیان عزیز را در کنار خود می‌بینند به‌واسطه اینکه مردم امیدوار و همراه با مبانی انقلاب اسلامی باشند همان‌گونه که در این چهار دهه از عمر انقلاب اتفاق افتاد است.

وی افزود: در مدل درست حکمرانی اسلامی دستگاهی که مأموریت اما به دنبال بروکراسی اداری باشد کوتاهی کرده است؛ یعنی جای که مردم احتیاج داشته‌اند به‌خوبی به وظیفه خود عمل‌نکرده است.

امام‌جمعه پرند گفت: در جامعه‌ای که امید دارد، و به سمت ظهور در حرکت است اگر حسینیه و عزاداری‌ها سرباز برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نسازد حسینیه نیست، مکتبی که ندای رهبری به اجرا در بیاید.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

وی اظهار کرد: ما در صنعت خودروسازی معطل‌مانده‌ایم اما در موشک‌های سپاه و قدرت دفاعی رشد داریم، مشکل‌ها را مقایسه کنیم و ما می‌توانیم اقتصاد رشد کند؛ اما چرا در برخی جاها می‌شود و در بعضی جاها نمی‌شود به‌خاطر این است، آنجا که می‌شود؛ زیرا که سند راهبری را بر اساس گفتمان انقلاب سرلوحه قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه پرند ادامه داد: انقلابی آن کسی است که حرف رهبری را بر تمام گفتمان‌ها مقدم بدار و عدم همراهی مردم با ولی‌فقیه بار را بر دوش ولی‌فقیه می‌گذارد؛ مانند اینکه وقتی امام جامعه از دستگاه‌های متولی فرهنگی می‌خواهد؛ اما انجام ندهند باید ولی‌فقیه به میدان بیاید و گوشزد کند.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است و مردم اگر این برکات جمهوری اسلامی را می‌بینند به آینده امیدوارتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود، افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

انتهای پیام۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha