جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
جشنواره اخوند خراسانی هروی افغانستان

حوزه/ جشنواره آخوند خراسانی(هروی) از سوی شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه افغانستان ویژه آثار پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه این کشور برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، جشنواره آخوند خراسانی با هدف شناسایی کتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها و سایر آثار پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه افغانستان برگزار می‌شود.

همچنین تشویق و حمایت از نویسندگان برتر آثار علمی، پژوهشی، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب، ترویج فرهنگ پژوهش‌های راهبردی در موضوعات مبتلابه و جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزه‌ها در جهت اولویت‌های بنیادین از دیگر اهداف این جشنواره است.

بر اساس این گزارش: از جمله موضوعات این جشنواره فقه و حقوق، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و منطق، حدیث و درایة، اخلاق و تربیت، کلام، تاریخ اسلام، ادبیات، علوم انسانی مربوط به حوزه دین از جمله؛ (اقتصاد سیاست، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و...) می‌باشد.

حوزویان افغانستانی می‌توانند در قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه و رساله‌های علمی، نقد و ترجمه کتاب تقریر نویسی نشریه شامل (سالنامه فصلنامه، ماهنامه، گاهنامه) ادبیات (شعر، داستان، نمایشنامه‌نویسی، خاطره‌نویسی، دل نوشته) آثار خود را ارائه کنند.

این فراخوان مقاله در بخش موضوعات ویژه به‌تقریب مذاهب، وحدت و اخوت اسلامی با توجه به سیره معصومین (علیهم‌السلام) می‌پردازد، همچنین روش‌های تربیت نسل جوان، نقش و وظیفه عالمان دین، فضای مجازی و فرصت‌های تبلیغ دین، راهبردها و راهکارهای درست در استفاده از آن، تحول در نظام آموزش حوزه‌های علمیه و قرآن تبلیغ از دیگر موضوعات ویژه این جشنواره است.

طلاب حوزه‌های علمیه در افغانستان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره مقالات خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به آدرس کابل، پول سوخته، اول جاده شهید مزاری، ساختمان شورای نظارت بر حوزه‌های علمیه و راه‌های ارتباطی از طریق واتساپ در کابل به شماره محمدحسین زکی ۰۷۷۴۲۱۷۵۸۵، حوزه شمال محمدعارفی ۰۷۷۶۵۶۵۲۶۴ و جنوب غرب محمدطاهر حیدری ۰۷۹۲۳۶۰۶۵ ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha