شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154248
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
از اساتید حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد

 حوزه/ در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین و مدیر حوزه علمیه استان از اساتید حوزه علمیه قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره استاد علامه شهید مرتضی مطهری، گفت: ۱۲ اردیبهشت در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی یادآور شهادت استادی برجسته و شخصیتی بزرگ است که کلامش ترجمان وحی و رفتارش قرآنی و عالمی فرهیخته و فیلسوفی زمانه بود که در حوزه و دانشگاه خدمات فراوانی به شاگردان ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: ظرفیت انقلابی شهادت استاد مطهری، سبب شد که همه ساله مراسم روز و هفته معلم، و تجلیل از اساتید به شکل گسترده ای برگزار شود و از معلمان در این ایام تجلیل به عمل آید.

وی ادامه داد: معلم می‌تواند جامعه را به سمت و سوی ارزشمندی هدایت کند و به همین منظور است که خداوند بهترین جایگاه را به معلم داده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خوشبختانه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی مناسبت ها و رویدادهای مختلفی بیان شده که هدف از این مناسبت ها جهت دهی است که بتوانیم با ابعاد و شخصیت ائمه معصومین (علیهم الاسلام) و عالمان فرزانه به خوبی آشنا شویم.

وی ادامه داد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است جهت دادن به این مناسبت های مختلف اعم از وفات و یا شهادت ائمه معصومین (علیهم الاسلام) و عالمان و فرزانگان می باشد که در تقویم این کشور ثبت و ضبط شده است.

وی به جایگاه علم و عالم پرداخت و بیان کرد: چه راهی روشن تر و زیباتر از این راه که خداوند به عالمان عطا فرموده تا علاوه بر تعالی علمی خود و جامعه، بندگی را به کمال برسانند: بر همین اساس باید با تحقیق، پژوهش و تولید علم خود را از این نصیب الهی بهره مند سازیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تعلیم سرمشق همۀ انبیاست که از طرف خدای تبارک و تعالی به آنها مأموریت داده شده؛ مأموریت خدا به انبیا بر اساس همین بوده است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت، اساس و بنیادی است که پایداری دین و آیین بر آن استوار می شود و جامعه بشری از این طریق به رشد و تعالی می رسد.

وی اظهار کرد: حضرت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) می فرمایند که « إنَّ اللّه َ و مَلائکَتَهُ حَتَّی النَّملَةَ فِی جُحرِها و حَتَّی الحوتَ فِی البَحرِ یُصَلّونَ عَلی مُعَلِّمِ النّاسِ الخَیرَ . یعنی اینکه خداوند و فرشتگانِ او و حتی مور در لانه اش و حتی ماهی در دریا، بر کسی که به مردم خیر و خوبی بیاموزد درود می فرستند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز با تأسی از دین مبین اسلام، معلمان، جایگاه ویژه ای یافته اند، تا آن جا که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای می فرمایند؛ "یکی از کارهای واجب ما این است که آحاد ملت ما، از کوچک و بزرگ، از مقامات عالی تا آحاد مردم، قدر معلم را بدانند، اهمیت معلم را درک کنند، حرمت معلم را بشناسند؛ این از کارهای بسیار اساسی است.»

وی اظهار کرد: امام صادق علیه السلام ارزش و مقام معلم خوب را روشن می سازد. حضرت می فرماید: «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهی های دریا و هر کوچک و بزرگ در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار خوب طلب آمرزش می کنند».

وی اظهار کرد: به واسطه همین پایگاه رفیع است که پاسداشت مقام معلم در تقویم مناسبت ها جایگاه ویژه‌ای پیدا می کند و روزی برای ارج نهادن به سنت حسنه تعلیم و تعلم و تجلیل از مقام شامخ معلمان واساتید، این طلایه داران روشنگری و جلوه های عشق، ایثار و فداکاری در عرصه های علم و دانش تعیین می شود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اهمیت جایگاه علم آموزی در آموزه های اسلامی است که سبب شده تعلیم و تعلم از مهم ترین امور سعادت آفرین برای بشر عنوان گردد و معلمی، شغل انبیا نامیده شود.

وی اظهار کرد: مقام معلمی واستادی مقام معلم مقام والائی است، مقامی است که بالاتر از مقام معلم نیست و چنین است که وارثان انبیاء شمرده می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به موضوع مهم جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس حوزه های علمیه اشاره و بیان کرد: دشمنان همیشه در تلاش هستند که نهادهای تاثیرگذار را مورد تضعیف اهداف شوم خود قرار دهند ولی خوشبختانه در این سالها موفق نشده و در آینده نیز نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروز یکی از رسالت های اساتید حوزه علمیه این است که طلاب مستعد و خوش فکر و با استعداد را جذب حوزه های علمیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند که گستره شناخت آن نسبت به جامعه هدف، در شناسایی نخبگان و جذب آنها در حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر است.

وی اظهار کرد: اگر حلقه زنجیره ورودی و خروجی حوزه‌های علمیه قطع گردد، خاستگاه فرهنگ دینی در جامعه که حوزه‌های علمیه است، تضعیف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: امروز طلاب و روحانیونی هستند که توانمندی بالایی در شناسایی و جذب مخاطبین و داوطلبین حوزوی دارند.

وی ادامه داد: موضوع جذب و پذیرش حوزه‌های علمیه از موضوعات مهمی است که تقویت آن نیازمند میدان داری اساتید، مدیران، کادر و طلاب مدارس علمیه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با اشاره به خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از مردم فلسطین و غزه، بیان کرد: دانشگاهیان در جهان برای دفاع از غزه و محور مقاومت علیه استکبار و ایادی آن رژیم صهیونیستی که امروز در غزه فاجعه‌آفرینی می‌کند، اعتراض کرده اند، اقدام بسیار تحسین برانگیزی را انجام دادند که این نشان می‌دهد وارد مرحله امت واحده جهان می‌شویم امت واحد جهانی که بر محور عدالت خواهی برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز ما شاهد رفتار وحشیانه پلیس و مراجع امنیتی کشورهای غربی و آمریکا با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشورها هستیم که چگونه آنها با رفتارهای دوگانه و شعارهای دروغین دم از آزادی و حقوق بشر می زنند.

تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین+ عکس

تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین+ عکس

تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین+ عکس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha