شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1154482
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: امام صادق سه کار اساسی انجام دادند؛ اولاً در جامعه اسلامی مسئله امامت و ولایت را تبیین کردند. دوم؛ تقویت واقع گرایی و اسلام واقعی بود و امام با خرافات مبارزه کرد،  سوم؛ امام حماسه عاشورا را زنده نگه داشت و امام صادق(ع) روضه و مداح دعوت می کرد و مجلس عزای امام حسین را برگزار می کرد و  می خواست حادثه عاشورا زنده بماند و فرهنگ عاشورای و ظلم ستیزی ، تزریق شاگرد در جامعه اسلامی ، شاگرد پروری روش امام صادق بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انسان زنده نسبت به اتفاقاتی که پیرامون خود می افتد بی تفاوت نیست و با دست و زبان و قلب خود نسبت بدان واکنش نشان می دهد و اگر بی تفاوت باشیم با حیوان فرقی نداریم. در آمریکا امروز مشاهدهد می کنیم دانشجویان با این که مسلمان نیستند اما چون وجدان بیداری دارند از غزه و ملت فلسطین دفاع می کنند.

وی ادامه داد: در همه کارها باید خدا را در نظر بگیریم و با او معامله کنیم و در جهت نصرت دین خدا حرکت کنیم که این امر موجب می شود خدای متعال یاری خود را به ما نیز بفرستد.

امام جمعه نقده با گلایه از برخی قیل و قال های سیاسی گفت: انتخابات تمام شده است اما عده ای هنوز در زد و بند سیاسی هستند و انسان وقتی این قیل و قال های سیاسی را می بیند ناراحت می شود و ما به عنوان شیعه و پیرو اهل بیت باید اخلاق را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی در ادامه احترام به سالخوردگان و افراد مسن را از سفارشات امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: تمام گرفتاری هایی که برای اهل بیت به وجود می آمد به خاطر این بود که آن ها داعیه حکومت داشتند و اگر این بزرگواران در در گوشه ای از مسجد می نشستند و بی تفاوت بودند هرگز مورد بی مهری و ظلم حاکمان جامعه قرار نمی گرفتند.

حجت الاسلام فصیح نیا خاطرنشان کرد: اگر امام صادق (ع) در مسجدی می نشست و مسائل علمی را صرفا بیان می کرد حکومت جور با ایشان کاری نداشت. و ما نباید نسبت به جامعه و دین خود بی تفاوت باشیم

وی ادامه داد: امام صادق سه کار اساسی انجام دادند؛ اولاً در جامعه اسلامی مسئله امامت و ولایت را تبیین کردند. دوم؛ تقویت واقع گرایی و اسلام واقعی بود و امام با خرافات مبارزه کرد، سوم؛ امام حماسه عاشورا را زنده نگه داشت و امام صادق(ع) روضه و مداح دعوت می کرد و مجلس عزای امام حسین را برگزار می کرد و میخواست حادثه عاشورا زنده بماند و فرهنگ عاشورای و ظلم ستیزی ، تزریق شاگرد در جامعه اسلامی ، شاگرد پروری روش امام صادق بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha