یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاسیه شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه / امام جمعه یاسوج در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاسیه شهدای روحانی، یاد شهدا را یاد اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی دانست و گفت: امروز می‌طلبد که همه در میدان دفاع از انقلاب و اسلام در صحنه حضور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست شورای هماهنگی و کمیته روحانیت در دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان، مدیران نهادهای حوزوی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانشین سپاه فتح استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر عوامل های زیر ربط در دفتر امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست اجلاسیه شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: به واسطه برگزاری اجلاسیه شهدا شور و نشاط معنوی در جامعه ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهدا در امنیت، اقتدار و عزت ایران اسلامی نقش آفرین بودند، گفت: شهدا تربیت یافتگان مکتب شیعه و دین مبین اسلام بودند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا، افزود: شهدای روحانی همیشه در راه عزت و دفاع از مردم در صحنه حضور داشته و نقش آفرین بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی انقلاب اسلامی را متعلق به مردم و جامعه دانست و ادامه داد: اگر شکستی متوجه انقلاب شود باید بدانیم که انقلاب سیاسی و دینی شکست خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه شهدا جان خود را در راه عزت ملی و کشور فدا کردند، ادامه داد: امروز در راستای دفاع از راه و مسیر شهدا به ویژه شهدای روحانی، جانبازان و ایثارگران وظیفه مهمی بر عهده داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در همه مناطق مختلف دنیا شعار عدالت، مبارزه با ظلم، عدالت طلبی، آزادی‌خواهی و... که شعارهای جمهوری اسلامی و انقلاب هستند را مردم دنیا سر می‌دهند.

امام جمعه یاسوج یاد شهدا را یاد اقتدار، عظمت و عزت ایران اسلامی دانست و گفت: امروز می‌طلبد که همه در میدان دفاع از انقلاب و اسلام در صحنه حضور داشته باشیم.

روحانیون و طلاب وظایف مهم و حساسی در پاسداشت خون شهدا و انتقال پیام آنها به نسل های دیگر برعهده دارند

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هماهنگی ضمن تشکر از عوامل برگزاری اجلاسیه‌های شهدای شهرستان‌های گچساران ، کهگیلویه و باشت گفت: هدف از برگزاری چنین اجلاسیه و یادواره شهدا ،انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان و نوجوانان است.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روحانیون وظایف مهم و حساسی در جنگ نرم بر عهده دارند، گفت: امروز هم به نوعی در یک دفاع مقدس دیگر بسر می بریم و روحانیون و طلاب وظایف مهم و حساسی در پاسداشت خون شهدا و انتقال این پیام به نسل های دیگر برعهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی تاکید کرد: دشمن امروز به هر وسیله‌ای متوسل شده تا اقشار مختلف نظیر بسیج، طلاب و روحانیون و قشر آگاه جامعه را مورد هجمه سنگین قرار دهد تا به اهداف شوم خود در به انحراف کشیدن جامعه دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: به نسبت جمعیت قشر روحانیون و علما بیشترین شهید را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم نظام کردند و امروز نیز در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی و اعتقادی همچنان شهادت علما، روحانیون و طلاب را در عرصه‌های مختلف شاهد و ناظر هستیم.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در پایان پیشنهاد مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج را برای برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی را داد.

کمیته‌های برگزاری اجلاسیه شهدا، آمادگی لازم را برای برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی دارد

در ادامه این نشست سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان با بیان اینکه کمیته‌های مختلف در آمادگی برای اجلاسیه شهدای روحانی هستند گفت: در کمیته فرهنگی که مربوطه به کنگره شهدا است تولید سرود انجام شده است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر نکته‌ای باشد که کمیته شهدای روحانی بخواهد به صدا و سیما ارائه دهد باید تدارک آن را ببیند گفت: تولیدات کمیته شهدای روحانی باید توسط خود کمیته زودتر از اجلاسیه ارائه شود.

وی بیان کرد: مستند مربوط به مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، مرحوم آیت الله سید علی اصغر حسینی تولید شده است .

مثنوی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی، بسته‌های پذیرایی و هدیه مهمان از جمله مواردی است که باید توسط کمیته شهدای روحانی مشخص شود.

در برگزاری هر چه باشکوه‌تر اجلاسیه روحانی همه ظرفیت‌ها در استان به کار گرفته شود

سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای هماهنگی و کمیته روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای روحانیت در استان به نسبت جمعیت رتبه بالایی را دارند لذا می‌طلبد نسبت به برگزاری هر چه باشکوه‌تر اجلاسیه روحانی همه ظرفیت‌ها در استان به کار گرفته شود.

سرهنگ خواست خدایی افزود: روحانیت معظم در دوران دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف فعال بودند و باید به حضور پررنگ این قشر در اجلاسیه‌ها و یادواره‌های مختلف پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های سال گذشته توسط کمیته روحانیت ابراز خشنودی کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود همه ادارات و سازمان‌ها نسبت به بارگذاری برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در سامانه سادم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

وی با بیان اینکه کمیته روحانیت برنامه‌های خوبی در سال گذشته برگزار کرد، ابراز داشت: در سال جاری اجرای برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت پیش بینی شده است.

گفتنی است: در این نشست دعوت از سخنرانان مطرح کشوری، کتاب‌های تالیف شده و در دست اقدام، بررسی کیفیت و نواقصات اجلاسیه های شهدا، تهیه مستند، فیلم، کلیپ، اقدامات صورت گرفته در زمینه اطلاع رسانی اجلاسیه شهدا و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha