یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155296
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مجازات دانشجویان حامی غزه در آمریکا

حوزه/ آمریکا دانشجویان دانشکده حقوق و دانشگاه کلمبیا در نیویورک را به دلیل حمایت از غزه مجازات می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از اسکای نیوز عربی، سیزده قاضی محافظه‌کار فدرال آمریکا از انتصاب دانشجویان دانشکده حقوق یا دانش‌آموختگان دانشگاه کلمبیا در پاسخ به مدیریت این دانشکده در تظاهرات حمایت از غزه خودداری کردند.

قضات، که همگی توسط رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ منصوب شده‌اند، در نامه‌ای به خانم مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا و خانم جیلیان لیستر، رئیس دانشکده حقوق، ابراز داشتند که فضای دانشگاهی منهتن «محل رشد تعصب» می‌باشد.

در این نامه آمده است: استادان و مدیران به طور یکسان در خط مقدم ناآرامی‌های محوطه دانشگاه قرار دارند و آنها گسترش موذیانه یهودی ستیزی و تعصب را تشویق می‌کنند.

این نامه خواستار «عواقب جدی» برای دانشجویان و اساتیدی شد که در اعتراضات دانشگاه شرکت کردند.

اعتراضات بر ضد جنگ غزه به ده‌ها دانشگاه آمریکایی سرایت کرده است. تظاهرکنندگان، هفته‌ها در کمپ اعتراضی در محوطه اصلی دانشگاه کلمبیا در نیویورک بست نشستند تا اینکه هفته گذشته عده‌ای به طور موقت کنترل ساختمان همیلتون را در دست گرفتند. پلیس شهر نیویورک ساختمان را تخلیه و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد.

همه قضاتی که نامه را امضا کردند توسط ترامپ منصوب شده‌اند و او از عملکرد پلیس نیویورک با معترضان تمجید کرد و معترضان را "دیوانه‌های عصبانی که با حماس همدردی می‌کنند" توصیف نمود.

دو سوم از قضاتی که نامه را امضا کردند در تگزاس هستند. سیزده قاضی، نماینده بخش کوچکی از حدود ۹۰۰ قاضی فدرال در کشور هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha