پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156284
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
ترکیه

اخیراً از قول یکی از نمایندگان مجلس مطلبی در فضای مجازی منتشر شد دال بر اینکه به طور متوسط هر مرد در کشور ترکیه با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد!، نمی دانم هدف این نماینده از طرح این گزاره ی اشتباه چیست؟! آیا می خواهد روابط دوستانه ایران و ترکیه را مخدوش و بین دو ملت مسلمان شکاف ایجاد کند؟!

خبرگزاری حوزه - در پی اظهارات یکی از نمایندگان اصفهان که هر مردی در ترکیه به طور متوسط با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد! مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی با انتقاد از چنین اظهاراتی تأکید کرد که این گزاره غلط و خلاف واقع است و طرح چنین سخنانی بسا موجب شکاف بین دو ملت بزرگ ایران و ترکیه خواهد شد!

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا» (آیه ی ۷۰ سوره ی احزاب)

ای اهل ایمان، تقوی داشته باشید و سخن صحیح و صواب بگوئید.

در معنای قول سدید گفته اند به سخنی گفته می شود که صحیح و درست باشد و باطل در آن راه نداشته باشد و خلاصه به سخن حق و صواب و محکم و استوار «قول سدید» می گویند.

متأسفانه برای چندمین بار سخنان یکی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی منتشر می شود که نسنجیده، تنش زا و ناصواب است و طرح اینگونه مسائل نه در شأن یک نماینده ی مجلس است و نه تنها کمکی به اصلاح وضع فرهنگی و عفاف و حجاب نمی کند بلکه موجب اختلاف و افتراق در جامعه و حتی موجب بدبینی مسلمانان و دیگر ملت ها نسبت به مردم ایران می شود.

اخیراً از قول ایشان مطلبی در فضای مجازی منتشر شد دال بر اینکه به طور متوسط هر مرد در کشور ترکیه با ۱۵ زن رابطه جنسی دارد!، نمی دانم هدف این نماینده از طرح این گزاره ی اشتباه و غلط چیست؟! آیا می خواهد روابط دوستانه ایران و ترکیه را مخدوش کند؟! و آیا می خواهد بین ملت مسلمان ایران و ترکیه شکاف ایجاد کند؟!

ترکیه ای که من دیدم!

بنده دوبار به ترکیه سفر داشته ام و در هر دو سفر دینداری مردم ترکیه را از نزدیک دیده ام ، اولاً در هر شهری که بروی پر از مساجد متعدد است که در پنج وقت صدای اذان از مأذنه ها بلند است و صفوف نماز جماعت در مساجد بسیار چشمگیر است. درب هیچ مسجدی بسته نیست و بسیار نظیف و تمیز پذیرای نمازگزاران هستند. در ماه مبارک رمضان ، غالب مردم ترکیه روزه دار هستند، البته رستورانها و مطعم ها باز و فعال هستند ولی عمدتاً پذیرای مسافران و توریست ها بودند حتی خود کارگران رستورانها هم روزه دار بودند .

ثانیاً محبت مردم ترکیه نسبت به مردم ایران بسیار حسنه و خوب بود، به عنوان مثال هر گاه برای نماز به مساجد آنان می رفتم با خوشحالی سلام و احوالپرسی می کردند، حتی یک شب در مسجد بزرگ سلطان احمد در استانبول به امام جماعت مسجد گفتم من از ایران آمده ام و دوست دارم در این مسجد بزرگ تلاوت قرآن داشته باشم که خیلی خوشحال شد و قبل از نماز عشاء پشت بلندگو اعلام کرد که بعد از نماز نروید و می خواهیم از تلاوت یکی از قاریان قرآن ایران استفاده کنیم و بعد از نماز هم بنده در جایگاه محراب مسجد نشستم و با استفاده از سیستم صوتی آنجا آیاتی از قرآن را قرائت کردم که خاطره ای ماندگار شد و فیلمش موجود است.

همه ساله تعداد زیادی از قاریان قرآن جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه برای تلاوت قرآن دعوت می شوند و عجیب این است که از شدت استقبال مردم ترکیه، این جلسات را بیشتر در ورزشگاهها برگزار می کنند و حتی بلیط ورودی هم می فروشند و مردم نیز با کمال اشتیاق بلیط ها را خریداری می کنند!

حال شما ببینید این حرف غیر صحیح و باطلی که از زبان یک نماینده مجلس بیرون می آید چقدر می تواند بین دو ملت مسلمان نفاق و جدایی ایجاد کند و قطعاً طرح این مباحث به نفع دشمنان اسلام و مسلمانان است که همواره در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی هستند.

احداث مسجد بزرگ برای شیعیان در استانبول

از سفر دوم به ترکیه که خیلی کوتاه و جهت افتتاح یک مسجدی برای شیعیان بود هم بگویم، در شهر استانبول مسجدی با عظمت به نام امام زین العابدین (ع) احداث شده است، شیعیان در استانبول در اقلیت هستند و کل جمعیت آنها شاید حدود پانصد هزار نفر باشد. از متولیان مسجد پرسیدم این مسجد بزرگ و زیبا را چگونه ساختید؟!

آنها گفتند اولاً زمین مسجد را شهرداری استانبول اعطا کرد! و ثانیاً شهرداری به اندازه یک میلیون دلار مصالح ساختمانی داد و یک میلیون دلار هم شیعیان استانبول جمع آوری و هزینه احداث بنا کردند! جالب است که در روز افتتاحیه ی مسجد شیعیان، شهردار استانبول اظهار داشت ما سعی می کنیم خانه های اطراف این مسجد را بخریم و تبدیل به فضای سبز کنیم چون مسجد فضای سبز لازم دارد، این هم نمونه ای از مساعدت یک دولت لائیک اما به احترام شیعیان که تبعه آن کشور هستند فرقی نمی گذارد !

یکی از روحانیون مساجد ترکیه گفت من در زمان صدام در جنگ عراق و ایران برای حمایت از جبهه ی حق و اسلام که ایران بود غیر رسمی با رزمندگان اسلام همراهی داشتم و مجروح هم شدم و از آن سال تا حالا هر گاه نیاز به مداوا داشته باشم با یک تلفن آمبولانس درب خانه ام حاضر می شود و مرا رایگان مداوا می کنند!

اینها را از این جهت گفتم که خیلی خودمان را با ایمان حساب نکنیم و دیگران را هم به بی دینی متهم نکنیم!‍

تمدن کهن ایران و ترکیه در کنار یکدیگر

جمعیت مردم ایران و ترکیه تقریباً برابر است یعنی حدود ۸۶ میلیون نفر و این فراوانی مردم مسلمان دو کشور که تمدنی کهن در کنار یکدیگر دارند همواره مورد رشک دشمنان اسلام بوده است.

روزی در نمایشگاه رمضانی استانبول که در حریم مسجد ایا صوفیه بود خبرنگاری وقتی متوجه شد من ایرانی هستم پرسید نظر شما راجع به استانبول چیست؟ بنده از فرصت استفاده کردم و با اشاره به بناها و مساجد کهن استانبول گفتم حقیقتاً این بناها شاهکار معماری و اوج تمدن اسلامی بوده است و البته ما در ایران هم بناهای عظیمی مانند مسجد نقش جهان در اصفهان، مسجد گوهر شاد در مشهد و یا قصر عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله در عصر صفویه را داریم که اوج تمدن اسلامی هستند ولیکن دشمنان اسلام همواره به دنبال جنگ افروزی بین ملت های اسلامی بودند و هنگامی که دیدند دو تمدن عظیم در عالم اسلامی پدید آمده است تا توانستند بین این دو کشور مسلمان نفاق و فتنه ایجاد کردند و در عصر صفوی جنگ های خونینی بین ایران و عثمانی صورت گرفت که اصل آتش این فتنه را غربی ها و جاسوسان آنها شعله ور کردند و متأسفانه این دو تمدن عظیم به تحلیل رفتند!

خوب این آقای نماینده مجلس چرا وحدت آفرین حرف نمی زند و با طرح چنین سخنانی به یک ملت بزرگ و برادر توهین می کند؟! آیا او مستحق مؤاخذه نیست که در قالب حجاب و عفاف، خلاف امنیت ملی سخن می گوید!

اجمالاً ما با ملت و دولت ترکیه اشتراکات و رفاقت بسیار داریم و اینگونه حرفهای خلاف واقع هم مورد قبول مردم ایران نیست و دیدگاه مسئولان کشورمان نیز هیچگاه چنین حرفهای سخیف و توهین آمیزی را بر نمی تابد!

البته در پایان یک نکته را اشاره کنم که افراد فاسد در همه کشورها هستند ولی بسیار معدودند و هیچگاه وضعیت سواحل یک کشور که جنبه توریستی و خارجی دارد را نباید به حساب یک ملت بزرگ مسلمان گذاشت.

مرتضی نجفی قدسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha