چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نشست شورای اداری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: تلاش، همدلی و هم‌ فکری مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد است و با ایجاد حاشیه و شعار نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: تلاش، همدلی و هم‌ فکری مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد است و با ایجاد حاشیه و شعار نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: همه مسئولان استانی و نماینده ولی‌فقیه و فرمانداران و حتی برخی از شخصیت‌ها و نخبگان در شورای اداری حضور دارند و مطالباتی را نیز مطرح و مطالبه کردند که یکی از این مطالبات موضوع حقابه استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، به مسئله آب و احداث سد اشاره کرد و گفت: احداث سد آبریز در کهگیلویه باید توسط کارشناسان بررسی شود و می‌توان نظرات کارشناسی را در مجلس شورای اسلامی طرح و در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مشکل احداث سد آبریز کجاست تا قوه قضاییه ورود کند.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور را منابع آبی عنوان کرد و یادآور شد: با اختلاف‌نظر در این زمینه به هیچ نقطه مطلوبی نخواهیم رسید، اگر مسئولان قول دهند در زمینه سد آبریز به یک جمع‌بندی مطلوب برسند، بنده نیز از آن دفاع خواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها شورای هماهنگی اقتصادی تشکیل شده که در کهگیلویه و بویراحمد هم می‌توانید هیات هفت نفره‌ای تشکیل دهید و از این امکان استفاده کنید.

وی به مسئله کارخانه آرد و گلوکز یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: اگر ترک فعلی به عمد انجام گرفت، جرم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، بیان کرد: با همفکری و همکاری می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم که نمونه آن در احداث و راه‌اندازی مجدد چند طرح در همین استان بود.

رئیس دستگاه قضا، در رابطه با تغییر کاربری‌ها نیز اظهار کرد: اخیراً وحدت رویه‌ای انجام شده که روسای کل دادگستری در استان‌ها باید قضات خود را توجیه کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۶ ماه قبل در استان مازندران خبری توسط مجموعه ما دریافت شد که در یک منطقه جنگلی فردی از تهران بخش‌های زیادی از جنگل را تخریب کرده و در حال ویلاسازی لاکچری است تا آن را قطعه‌بندی کرده و هر قطعه را ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان به فروش برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ادامه داد: بعد از شنیدن این خبر بلافاصله فردی را مأمور کرده و به منطقه فرستادیم تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد که مشخص شد آن خبر صحیح بوده است.

وی ابراز کرد: سپس دستور داده شد با کسانی که با این شخص همکاری کرده و همچنین با کسانی که می‌توانستند جلوی کار را بگیرند اما چشم خود را بر روی این اتفاق بستند نیز برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: همچنین با کسانی که در دستگاه‌های مختلف با این فرد همکاری کرده بودند نیز باید برخورد صورت می‌گرفت که در این رابطه ۱۴ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده آن‌ها در دست رسیدگی است و برخی از آنان حتماً محکوم خواهند شد.

وی با بیان اینکه فرد خاطی را نیز ملزم کردیم تا منطقه را با هزینه شخصی خود به حالت اولیه برگرداند، گفت: ظرف ۴ ماه آنجا را به حالت اولیه درآورد و نخاله‌ها را نیز جابجا کرد و در ادامه نیز باید بیش از ۲ هزار درخت مثمر در آنجا توسط فرد تخریب‌کننده کاشته شود.

وی تأکید کرد: وقتی جلوی چنین اعمالی گرفته می‌شود در حقیقت جلوی ده‌ها تخلف دیگر هم گرفته خواهد شد.

تغییر کاربری‌ها در برخی از استان‌ها به عدد صفر رسیده

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها در برخی از استان‌ها به عدد صفر رسیده و در دیگر مناطق نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: در خصوص بستر رودخانه فقط بستر رودخانه چالوس نبود، بلکه در حریم دریای خزر و خلیج فارس هم با بسیاری از افراد و حتی دستگاه‌های خودی مثل نیروهای مسلح و دستگاه قضایی و سایرین که تغییر کاربری‌های داده بودند و سالیان سال به همین منوال بود برخورد شد که این مهم با هماهنگی دولت و قوه قضاییه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مشکلات را می‌توان با هماهنگی در استان‌ها برطرف کرد، خاطرنشان کرد: اگر باید جایی تخریب شود همه باید پای کار باشند و حرف همه هم باید یکی باشد و جلوی چنین اقداماتی بایستند و ترتیب کار را بدهند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha