یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
رئیسی

حوزه/ مدیریت کشور نیازمند حمایت و نقد سازنده است... شهادت ایشان ثابت کرد که به‌جای اینکه با غرزدن و اشکال از بیرون گود گرفتن، فضای جنگ شناختی در ناامیدی مردم از نظام را به دشمن بسپاریم، باید همدلانه همراهی کنیم و از تذکر درست، منطقی و وحدت‌آفرین غفلت نکنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای محمد صادق رستمی، پژوهشگر پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت در یادداشتی به هشت نکته پیرامون شهادت رئیس جمهور پرداخت و نوشت:

ما نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ (سوره بقره، آیه ۱۰۶)

۱. ما چه‌قدر خوشبختیم ... الحمدلله که در حرم و حریم نظام اسلامی و سایه امام خامنه‌ای عزیز و ولایت‌فقیه زندگی می‌کنیم. از عصر حادثه‌ی سقوط بالگرد تا صبح فردای آن، میلیون‌ها دلداده، نگران و دعاگو بودند که با انتشار خبر عروج عاشقانه و مظلومانه سید محرومان، دل‌ها فروریخت و دیگر اشک به دیدگان فرصت درنگ نمی‌داد. کجای دنیا برای مسئولان عالی‌رتبه خویش، چنین دلدادگی و دلبستگی وجود دارد؟ آیا چیزی جز صدق و صداقت انسان را به چنین جایگاهی می‌رساند؟ گریه بر ابراهیم رئیسی، طعم گریه بر حاج‌قاسم را می‌دهد.

۲. رئیسی قطعاً آیتی از آیات الهی در تحقق وعده صادق نصرت الهی بر مستضعفان بود...در ایام ولادت امام رئوف، منتخب شد و در آستانه ولادت همین امام همام، آسمانی شد. خادم‌الرضای ما بر همیشه تاریخ بر قلب ملت استوار ایران جاودانه شد. این وعده الهی است که اگر آیتی را بگیرد، آیتی بهتر یا حداقل در عیار آن را هدیه می‌دهد. این دلگرمی، قوت قلب بزرگی برای همه ما است که نگران نباشیم و به وظیفه عمل کنیم، چراکه تاریخ انقلاب اسلامی خبر می‌دهد که بعد از شهادت شهید رجایی عزیز و خدمت‌گذار، مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور شد و تاریخ در مقام تکرار است إن‌شاءالله. باید به طراحی الهی اعتماد کنیم و به وظیفه عمل نماییم. جبهه فعالان انقلاب اسلامی، ۵۰ روز پُرکار در پیش دارد.

۳. گام دوم انقلاب اسلامی، نیاز به تحول در الگوی مدیریتی کشور داشت... انقلاب قلوب در شهادت ایشان، خبر از طراحی ویژه الهی برای اسطوره‌سازی و الگوسازی از این مجاهد خستگی‌ناپذیر دارد. همان‌طور که شهادت حاج‌قاسم، فرهنگ مقاومت را در جامعه جهانی منتشر و تثبیت کرد، شهادت مظلومانه سیدالشهدای خدمت هم در نهادینه‌کردن الگوی مدیریت انقلابی و جهادی و ذائقه‌سازی عمومی در انتخاب مدیران کشور، چنین خاصیت عظیمی دارد.

۴. امروز وظیفه اصلی، جهاد تبلیغ است... برای الگوسازی مدیریت انقلابی، فضای رسانه‌ای کشور باید مملو از خدمات و برکات سید ابراهیم رئیسی باشد. حالا که حجاب ضخیم طعنه‌ها و تمسخرها با نور شهادت این عزیز کنار رفته است، باید سیره اخلاقی و مدیریتی و حجم عظیم خدمات ایشان به مردم معرفی‌ شده و به باور عمومی تبدیل شود. تنها با چنین راهبرد است که می‌توان کشور را از «مسندنشینی غرب‌گرایان با فریب افکار عمومی»، بیمه کرد.

۵. شهادت ایشان ثابت کرد که وجود راهبرد و برنامه، تنها در ظرف ایمان و اراده انقلابی است که کارایی دارد... افرادی که در افق تحقق عدالت، خدمت به مستضعفین و نفی ظلم از جامعه جهانی نیستند، اساساً قلب راهبری انقلاب اسلامی را ندارند و این نکته مهمی در انتخابات روزهای آینده در گام دوم انقلاب است. کرّ و فرّ برنامه‌ها تنها در سایه اطمینان به قلب مؤمن به انقلاب اسلامی است که پذیرفتنی است، والا رهزن و فریبنده است.

۶. مدیریت کشور نیازمند حمایت و نقد سازنده است... شهادت ایشان ثابت کرد که به‌جای اینکه با غرزدن و اشکال از بیرون گود گرفتن، فضای جنگ شناختی در ناامیدی مردم از نظام را به دشمن بسپاریم، باید همدلانه همراهی کنیم و از تذکر درست، منطقی و وحدت‌آفرین غفلت نکنیم. چه‌بسا اگر انتقاد به ایشان در حد انصاف باقی می‌ماند و حجم عظیم خدمات ایشان هم به گوش مردم می‌رسید و خطر روبرگردانی مردم از مدیریت انقلابی وجود نداشت، شهادت این بزرگ‌مرد به زمان دیگری موکول می‌شد. او در این زمان شهید شد تا پیرایه‌ها از الگوی مدیریت انقلابی برداشته شود و همگان بفهمند که تنها راه پیش‌روی مدیریت کشور همین است.

۷. برای حمایت از دولت انقلابی باید خود را بسازیم...الگوی مدیریت اسلام انقلابی، میدان‌داری و ظهور و بروز مردم در صحنه است. مردم در نگاه حضرت امیر علیه‌السلام، ستون خیمه دین هستند. بدون رشد فکری و بصیرتی و حضور میدانی مردم در حمایت از نقاط قوت و دفع آسیب‌ها، هرگز دولت اسلامی و امر عدالت و پیشرفت، محقق نخواهد شد. نیازمند خودسازی در چهار رکن هستیم. سلامت تن و عافیت جسمی، معنویت، اخلاص و خداباوری، بصیرت و فهم استراتژیک مسائل و همچنین اخذ دانش‌های مورد نیاز در حل مسائل گوناگون کشور، از ارکان مورد نیاز در یاری انقلاب و امام جامعه است.

۸. شکرگزاری رمز استمرار نعمت‌ها است...امروز موظفیم از عمق جان شکرگزار این انقلاب و رهبر حکیم و فرزانه آن، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای باشیم چراکه تنها در سایه‌سار حضور و رهبری فقیهی فرزانه و از خود رسته و به خدا رسیده است که ظرفیت رشد مدیرانی پاک‌باخته چون شهید والامقام، سید ابراهیم رئیسی وجود داشته و دارد.

الحمدلله رب العالمین ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha