یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
افغانستان

حوزه/ جمعی از علماء، اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی- اجتماعی افغانستانی مقیم ایران در پی سانحه هوایی و شهادت رئیس جمهور و همراهان وی در پیامی به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جمعی از علماء، اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی- اجتماعی افغانستانی مقیم ایران در پیامی ضمن ابراز تأسف از حادثه دلخراش بالگرد حامل حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را در پیامی به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفتند.

متن پیام به شرح زیر است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (احزاب/ ۲۳)

حادثه ناگوار و دردناک سانحه هوایی ۱۴۰۳/۲/۳۰ که منجر به درگذشت شهادت گونه رئیس جمهوری اسلامی ایران؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه ایشان شد، باعث تأسف و تأثر عمیق امت اسلامی و ملت مسلمان افغانستان گردید. مرحوم سید ابراهیم رئیسی که همواره در راه خدمت به جامعه، ترویج ارزش‌های انسانی و تأمین عدالت اجتماعی می‌کوشید، در فرجام در راه اهداف بلند انسانی خدمت به مردم، جان داد و به لقاء پروردگار شتافت. فقدان آن عالم عامل و سیاستمدار ارزشگرا ضایعه بزرگ برای ملت مسلمان ایران و امت اسلامی است. خط مشی ارزشگرا، سیاست اعتدالی و مناسبات انسانی وی برای کشورهای اسلامی و منطقه میراث ارزشمند و ماندگاری است که انتظار می‌رود توسط کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد. رئیس جمهور مرحوم دکتر رئیسی در مسایل منطقه‌ای و بین المللی جهان اسلام با نگاه امت محور، جهت ایجاد و گسترس زمینه‌های همکاری، تحکیم مناسبات دوستانه و ترویج روحیه اخوت اسلامی میان جوامع اسلامی و ملل مسلمان، بی دریغ تلاش و مجاهدت نمود. نگاه مثبت و سیاست حمایتی وی از مهاجرین مسلمان افغانستان، رویکرد هم گرایانه وی باکشورهای اسلامی و جهتگیری اصولی آن مرحوم در مناسبات منطقه‌ای، بیانگر جهتگیری ارزشی و انسانی آن عالم فقید در مسائل بین المللی جهان اسلام بود. التزام به ارزش‌های اخلاقی و اسلامی، حمایت از مظلومان، مبارزه با ستمگری، تلاش برای گسترش عدالت از مهم‌ترین جهتگیری‌های وی به شمار می‌رفت. ملت مسلمان افغانستان که این روزها خود در سوگ هموطنان سیل زده و قربانیان حوادث اخیر کشور سوگمند و عزادارند و روزگار پر رنج و اندوه و وضعیت نابسامان را سپری می‌کنند، خود را در غم و درد این ضایعه بزرگ با ملت مسلمان ایران شریک می‌دانند. ما ضمن ابراز غم شریکی عمیق خود با دولت و ملت مسلمان ایران، این ضایعه دردناک را برای رهبر معظم انقلاب، ملت صبور ایران، هواداران، همکاران و خانواده‌های داغدار رییس جمهور فقید، وزیر امور خارجه و سایر درگذشتگان این حادثه تلخ تسلیت می‌گوییم.

از خداوند سبحان برای آن عالم خدوم، وزیر فقید امور خارجه و سایر همراهانشان غفران و رضوان الهی و برای ملت مسلمان ایران عزت و پایداری استدعا می‌نماییم.

والسلام علی جمیع عباد الله الصالحین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha