دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ژنو

حوزه/ نمایندگان سازمان همکاری اسلامی به‌منظور ادای احترام به رئیس جمهور شهید و هیئت همراه ایشان در دفتر سازمان ملل متحد، ژنو، جلسه‌ای برگزار کردند.

به‌گزارش گروهِ ترجمۀ خبر گزرای حوزه، دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برای شهیدان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و امیر عبداللهیان مراسم یادبود برگزار کرد.

نمایندگان سازمان همکاری اسلامی این نشست را برگزار و به رئیس جمهور شهید و هیئت همراه ایشان ادای احترام کردند.

در این مراسم علی بحرینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، با تأکید بر دفاع شهید رئیسی از ارزش های اسلامی در عرصۀ بین المللی، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی دفاع جانانۀ رئیسی از قرآن در برابر وقاحت برخی از بدخواهان را که مورد حمایت غرب هستند فراموش نخواهد کرد. او در هفتادوهشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قرآن را بالای سر خود آورد و در دفاع از آن به سخنرانی پرداخت.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های شهید رئیسی برای گسترش وحدت جهانی بین مسلمانان تأکید کرد: هم رئیس جمهور و هم وزیر امورخارجۀ فقید ایران در راستای سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش وحدت جهان اسلام، سخت تلاش کردند.

او در ادامه گفت: امیرعبداللهیان با عزمی راسخ در راستای ارتقای روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی با پیروی از سیاست های اصولی ایران تلاش کرد و گام های مهم و قابل توجهی در این زمینه برداشت.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفۀ امیرعبداللهیان برای احیای حقوق مردم فلسطین و آزادی قدس شریف، وی را یکی از مجاهدین مبارز برای آزادی فلسطین خواند و تصریح کرد: وقتی صحبت از فلسطین شد، از هیچ تلاش دیپلماتیکی برای احیای همۀ حقوق مردمِ مقاوم و مظلوم فلسطین دریغ نکرد. وزیر فقید، امیرعبداللهیان، شایسته است که به عنوان مجاهدِ آزادیِ فلسطین معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم میراث عدالت، صلح و رفاه آن‌ها همچنان به نفع ملت، جامعۀ اسلامی و بشریت باشد.

علی بحرینی در این نشست تأکید کرد که ایران با عزمی راسخ به «مسیر پربرکتِ تقویتِ وحدتِ اسلامی و حسن همجواری» ادامه خواهد داد و گفت: کشور ما با تکیۀ بر آموزه‌های اسلام و ترویج وحدت و وفاق در سطح بین المللی برای رسیدن به مصالح امت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha