دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
بختیاری

حوزه/ شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دوران مسئولیت خود با تمام وجود خدمت به مردم را انتخاب کرد چون معتقد بود این مسیر قرب به الله است و به تعبیری خستگی را با مداومت خدمت خود خسته کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید مرتضی بختیاری، شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشتی که برای شهدای خدمت از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در گلستان شهدا برگزار شد در وصف ابعاد شخصیتی شهید جمهور، اظهار کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دوران مسئولیت خود با تمام وجود خدمت به مردم را انتخاب کرد چون معتقد بود این مسیر قرب به الله است.

وی افزود: هرگز در برابر فساد و مفسد کوتاه نمی آمد و این موضوع را مانع عدالت و خدمت به مردم می دانست، با تمام وجود برای خشکاندن ریشه فساد تلاش می کرد، عصبانیت در برابر تجاوز به بیت المال از خصایص بارز آن شهید بود.

شهید رئیسی سمبل و الگوی مدیریت اسلامی بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: سید محرومان از دیگر ویژگی های رییس جمهور شهید بود، منزل محقر مادر رئیس جمهور دنیا را تکان داد و گواهی صادق بر ادعاها بود، من شهادت می دهم در طول ۳۳ ماه خدمت، رییس جمهور شهید چه تصمیمات و حمایت هایی برای کمک به مستضعفین و محرومان تحت پوشش کمیته امداد داشتند، ۱۷۶ درصد افزایش مستمری بگیران و تلاش برای مسکن فقرا از مصادیق است.

وی افزود: مردمی بودن از دیگر ویژگی های رئیس جمهور شهید بود، آن شهید شعار و عملش در برابر مردم یکسان بود، وطن پرستی و عِرق به وطن از خصایص دیگر شهید رئیس جمهور به شمار می رفت، هر گونه تجاوزات دشمن در هر زمینه ای را بر نمی تافت، تواضع بیشتر آن شهید جمهور با کسب جایگاه های بالاتر در حاکمیت، بر همه نزدیکانش مشهود بود.

بختیاری ابراز کرد: نحوه پرورش آن شهید جمهور، یک نمونه ای از یک مدیریت دینی بود، بارها روزانه شهید آیت الله رئیسی از من برای نتایج کاهش فقر سؤال می پرسیدند، اعتقاد و ایمان به توانمندی های داخلی، در تصمیمات آن شهید در دوران ریاست جمهور مشهود و مشخص است.

وی تاکید کرد: رئیسی گوهر تقوا، اخلاص، ساده زیستی، فسادستیزی، ولایت مداری و خدمت به مردم است، شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی سمبل و الگوی مدیریت اسلامی بود، سبک و سیاق مدیریت شهید رئیسی، سبک مدیریت علوی بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروز عزت و جلال نظام اسلامی ایران بر همگان مشخص شده است، دنیا برای گرفتن هر گونه تصمیم گیری پیرامون منطقه خاورمیانه، مطمئن بوده که باید نظر ایران اسلامی دریافت و اعمال شود.

وی عنوان کرد: سرباز ولایت، ملزم بودن خود برای اجرای فرامین رهبری، تبدیل تهدیدها به فرصت ها به نفع اسلام و مسلمین از دیگر ویژگی های شهید جمهور بود.

بختیاری ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، مردمی بودند؛ آن چنان در روز تشییع این جمع خدمتگزار و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، زن و مرد، کوچک و بزرگ، اشک می‌ریختند و وقتی نام آیت الله رئیسی و آل هاشم را می‌بردند، صدای گریه، بلندتر می‌شد.

وی افزود: امیرعبداللهیان، اولین شهید وزیر امور خارجه از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و انتصاب شایسته‌ای بود که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در حوزه بین‌الملل انجام داد؛ همچنین در ایران و در حتی بسیاری از کشورها نداشتیم که با شهادت رئیس جمهور، تعدادی از کشورها روزهایی را عزای عمومی اعلام کنند و بیش از ۶۵ هیئت برای شهدای عزیز و در رأس آن‌ها، شهید رئیسی، احترام قائل شوند.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به رابطه نزدیکش با شهید مالک رحمتی و صفات پسندیده‌ای از جمله جوان فعال، خوش فکر و ولایتی از ایشان، افزود: خداوند، زحمات این شهید را قبول کرد؛ البته با شهید موسوی هم ارتباط نزدیکی داشتم؛ وی واقعاً فدایی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود؛ از طرفی رئیس جمهور، مردمی بود و تیم حفاظت، مسئولیت‌هایی داشتند که با درایت سردار شهید موسوی، فاصله‌ای برای دسترسی مردم و رئیسی به وجود نیامد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha