دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جلسه طلاب نوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رودگر گفت: بسیاری از افراد تلاش کردند اسلام بدون روحانیت را جای انداخته و مقالاتی را تحت عنوان سکولاریزم اسلامی می‌نوشتند؛ اما شهید رئیسی با عمل خود، تئوری سکولاریزم اسلامی را در هم پیچید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رودگر در جلسه طلاب و فضلای نوشهری مقیم قم به موضوع الگوی خدمت خالصانه و بی منت اشاره کرد و اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی دارای خصوصیاتی بود که شناخت، تبیین و ترویج این ویژگی ها و احیاء و بازگو نمودن آن نه تنها در چنین روزهایی مهم است، بلکه ضروری است؛ چراکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و این ویژگی ها باید بازگو گردد.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید رئیسی بیان کردند که ما یکی از بهترین عناصر در زیر این آسمان را از دست دادیم و در دیدار نخست وزیر عراق نیز اینگونه عنوان نمودند که ما برادر خوبی را از دست دادیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه و تطبیق آن با رئیس جمهور شهید، گفت: در این حکمت آمده است: وَ قَالَ (علیه السلام): کَانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ فِی اللَّهِ، وَ کَانَ [یُعَظِّمُهُ] یُعْظِمُهُ فِی عَیْنِی صِغَرُ الدُّنْیَا فِی عَیْنِهِ، وَ کَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ، فَلَا یَشْتَهِی مَا لَا یَجِدُ وَ لَا یُکْثِرُ إِذَا وَجَدَ، وَ کَانَ أَکْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً، فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِینَ وَ نَقَعَ غَلِیلَ السَّائِلِینَ ... / امام علیه السلام فرمود: در گذشته برادری الهی و دینی داشتم (که وصفش چنین بود): آنچه او را در نظرم بزرگ جلوه می داد کوچکی دنیا در نظر او بود. او از تحت حکومت شکم خارج بود، ازاینرو آنچه نمی یافت اشتهایش را نداشت (و به دنبال آن نمی رفت) و آنچه را می یافت زیاد مصرف نمی کرد. بیشتر اوقات زندگانی اش ساکت بود و (در عین حال) اگر سخنی می گفت بر گویندگان چیره می شد و عطش سؤال کنندگان را فرو می نشاند ...».

سخنران این جلسه با بیان این مطلب که شهید رئیسی شاگرد واقعی شهید بهشتی و رهرو رجایی در خدمتگزاری بود، بیان داشت: ایشان به دنبال رفاه خود نبود و فقط به مردم فکر می کرد و از بسیاری لذت و رفاهیات زد تا بتواند به مردم خدمت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رودگر اظهار داشت: ایشان در مقابل بسیاری از ناملایمات و طعنه ها سکوت کرد و با وجود اینکه برای هر کدام از آنها پاسخ داشت، اما دنبال حاشیه ها نرفت و فقط به مردم فکر می کرد.

وی ابراز داشت: اخلاص و صفای شهید رئیسی بود که توانست فاصله میان خود و مردم را بردارد و مردم‌داری را رسم و روش خود قرار دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی دارای معنویت سرشار بود و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) سرلوحه کار او بوده و دلبستگی به معصومین (ع) داشت.

سخنران این جلسه بیان داشت: از دیگر ویژگی های این شهید والامقام، امانت ایشان بود و تهمت های بسیاری را به جان خرید اما از مواضع انقلابی و دینی خود کوتاه نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین رودگر اظهار داشت: خیلی ها از گذشته تلاش می کردند جای شهید و جلاد را عوض کنند؛ اما حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا، نقشه آنان را نقش بر آب کرد.

وی ابراز داشت: شهید رئیسی نماد و نمودی از شهید بهشتی و شهید رجایی بود و با شهادت خود تحولی در ذهن و زبان نسل جدید جامعه انداخت که به دنبال شناخت شهید بهشتی و شهید رجایی نیز بروند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان ساخت: شهید رئیسی، شخصیتی خدوم و خلیق بود و اخلاق را با سیاست توأمان کرده بود و به روحانیت آبرو داد.

سخنران این جلسه در پایان بیان داشت: بسیاری از افراد تلاش کردند اسلام بدون روحانیت را جای انداخته و مقالاتی را تحت عنوان سکولاریزم اسلامی می نوشتند؛ اما شهید رئیسی با عمل خود، تئوری سکولاریزم اسلامی را در هم پیچید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha