دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جلسه طلاب استان خوزستان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: هر مسئولی که آرمانش جامعه مدنی غرب است، نباید پا به میدان قبول مسئولیت در این جامعه که مسیر رسیدن به قله را ترسیم نموده بگذارد؛ چرا که این فرد خیانت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری در جلسه طلاب و فضلای استان خوزستان که در مدرسه علمیه امام حسین علیه‌السلام قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت خادم‌الرضا و همراهان ایشان بر اهمیت پایداری و استقامت در مسیر مصائب و مشکلات تصریح نمود.

این استاد حوزه در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی با تأکید بر این که کسانی که بتوانند از دل ابتلائات سربلند بیرون بیایید به سه اصل صلوات الهی، رحمت وافیه و رحیمیت خدا نائل خواهند آمد، اظهار داشت: مقیاس ابتلائات، فردی و اجتماعی است و هیچ چیز به اندازه بلا جامعه را تهذیب نمی‌سازد؛ لذا در مواجهه با رویدادها، باید دست تدبیر الهی را دید و پای حوادث مقاوم و پایدار ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هرکس تمام امورات هستی را در ید قدرت الهی ببیند تمام صحن‌ها را جلوه ای از تدبیر و زیبایی خلقت خدا خواهد یافت، خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر دین الهی استقامت می‌کنند، صابرین هستند و خداوند را به عنوان مبداء و مقصد می بییند؛ امت برای رسیدن به نقطه مطلوب و خلوص باید از دل ابتلائات عبور کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: اگر امتی می‌خواهد به خدا برسد باید بداند این مسیر، وادی پر تلاطم و ابتلائی است که انسان را برای رساندن به کمالات گرفتار فراز و نشیب می‌سازد.

مسئولی که آرمانش جامعه مدنی غرب است پا به میدان مسئولیت نگذارد

وی با تاکید بر این که عصر ظهور عصر لقاءالله بوده، حجاب‌ها و ظلمات کنار رفته، موحدین با خدای خود زندگی می‌کنند، اظهار داشت: پیش از ظهور امت خدا شاهد ابتلائات سنگینی خواهند بود و فقط مجاهدان از دل این فتنه‌ها به سلامت عبور خواهند کرد و به عصر ظهور که همان لقا الله است خواهند رسید.

سخنران این نشست با تاکید بر این که مجاهدان فقط برای خدا کار می‌کنند، اظهار داشت: اگر خدای متعال به امتی لیاقت و قابلیت بدهد، بار اسلام و بیداری امت‌ها و تمهید برای ظهور را به دوشش می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که ابواب الهی همواره به روی مجاهدان خدا باز و مسیر گشوده است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که پرچمدار رساندن امت به قله است؛ باید بداند که پیش روی ظهور ابتلائات سنگینی وجود دارد و در این مسیر انسان تراز ظهور تربیت می‌یابد. این انسان انسان مجاهد و مبتلاست که در دل سختی‌ها هیچگاه امید خود را به عصر ظهور از دست نداد.

وی با اشاره به این که انسان مجاهد، انسانی است که در تداول قدرت‌ها، اگر قرن‌ها قدرت دست دشمن باشد، دچار اشتباه و خطای محاسباتی نمی‌گردد، خاطرنشان کرد: انسانی که امید به لقاء داشته باشد، عصر ظهور که همان عصر لقا الهی است را درک خواهد کرد؛ خداوند متعال نسبت به امتی که در مقابل ابتلائات قبل از ظهور می‌ایستد و پایداری می‌کند، بشارت پیروزی داده است.

این استاد حوزه با تاکید بر این که مردم رشید ایران امروز به قله‌ها نزدیک شده، اکنون جای پا پس کشیدن و توقف نیست و مردم ایران بار رسیدن امت به ظهور را به دوش خواهند کشید، یادآور شد: امام خمینی (ره) در بیاناتی می‌فرمایند: انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن تبیین فرازهایی از بیانات امامین انقلاب، با تاکید بر این که اگر مسائل مادی لحظه ای مسئولین را از مسیر انقلاب منحرف سازد، خطری بزرگ و سهمگین جامعه اسلامی را تهدید خواهد کرد، اظهار داشت: بر مسئولان لازم است تا از هیچ کس و هیچ چیز نهراسند؛ ایران و جبهه مقاومت باید بداند که میدان حرکت به سمت عصر ظهور که میدان رسیدن به قله‌های بزرگ است؛ از دل ابتلائات سهمگین می‌گذرد که استقامت در این مسیر انسان و جامعه را به کمال می‌رساند و شرح صدر، بزرگی، فهم و بصیریت فوق العاده‌ای به آن اعطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود تک تک شهدای پرواز خدمت را گوهری از گنجینه انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: شهید آیت الله رئیسی یکی از مصادیق امروزی آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ …» است که در سخت‌ترین میدان‌ها به عهد و پیمانی که با خدا بسته اند پایبندند.

وی با اشاره به این که جبهه حق هرچقدر پیش رود کار برایش سخت‌تر می‌شود، اظهار داشت: معنی به قله رسیدن در گرو چشیدن طعم سختی است؛ مردم رشید و سرافراز ایران اسلامی ثابت کردند که امت منتخب الهی برای رسیدن به قله هستند.

سخنران نشست با تاکید بر این که انسانی که شهادت طلب نیست و مسئله مرگ برایش حل نشده نمی‌تواند مرد میدان مجاهدت باشد، خاطرنشان کرد: انسان دنیایی و کوچک‌تر از دنیا، انگیزه‌های به مراتب کوچک‌تر از دنیا داشته، نمی‌تواند به فکر بندگان خدا بوده، خود را وقف مردم سازد؛ انسانی که آماده عبور از مرز دنیا و درک شهادت شود، می‌تواند در مسیر خدمت به بندگان خدا موفق عمل کند.

وی افزود: کسانی که با خدا قرار می‌گذارند، هیچگاه پشت به دشمن نمی‌کند و در میدان مبارزه پا پس نمی‌کشد، صابرین و مجاهدین اقرب المقربین هستند؛ انسان صابر و مجاهد وقتی وارد دل سختی می‌شود، خدا به او شرح صدری می‌دهد و تحمل سختی‌ها برایش آسان می‌گردد.

مسئولی که آرمانش جامعه مدنی غرب است پا به میدان مسئولیت نگذارد

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به تبیین برخی از ویژگی‌های شخصیتی سیدالشهدای خدمت پرداخت و اذعان داشت: شهید رئیسی، مجاهد فی سبیل الله و سرشار از تواضع حقیقی بودند که به این ویژگی با خشوع در مقابل خدا و نیست انگاری وجود، دست یافتند.

این استاد حوزه با تاکید بر این که گستره تاثیرگذاری انقلاب اسلامی محدود به ایران و مرکز و جغرافیای سرزمینی نیست، اظهار داشت: هر مسئولی که آرمانش جامعه مدنی غرب است، نباید پا به میدان قبول مسئولیت در این جامعه که مسیر رسیدن به قله را ترسیم نموده بگذارد، چرا که این فرد خیانت خواهد کرد. وی گفت: مسئولین تراز جمهوری اسلامی به امتی که در مسیر قله قرار گرفته، کمک می‌کند و حل مشکلات را ناظر به این مسیر مهم در پیش می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید رئیسی در عین دغدغه حل مشکلات مردم هیچ گاه از قله‌های رفیع صدور انقلاب، تشکیل جبهه مقاومت و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نیامد و با جدیت پیگیر مشکلات مردم و رسیدن به آرمان بزرگ انقلاب و احیای تمدن نوین اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان سخنان خود بر اهمیت بازخوانی اندیشه و سبک مدیریتی شهید رئیسی تاکید و اذعان داشت: در باطن تمام ابتلائات که همراه با صبوری مومنانه باشد، شهید شیرین فیوضات الهی نهفته است؛ قطعاً خون‌های پاکی که در مسیر خدمت و مجاهدت در راه خدا ریخته می‌شوند تحولات بزرگی را به دنبال خواهند داشت و ان شاءالله مردم عزیز ثمره این صبر، پایداری و استقامت را خواهند چشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha