دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
خوزستان

حوزه/ نشست علمی ـ پژوهشی با موضوع‌ "بررسی شیوه های تبلیغی امام رضا (ع) در جذب مخاطب‌" در مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست علمی ـ پژوهشی با موضوع‌ "بررسی شیوه های تبلیغی امام رضا(ع) در جذب مخاطب‌" با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین رجب پور، رئیس هیأت امنای مدرسه علمیه فاطمیه کارون با اشاره‌ به روش های تبلیغی امام رضا(ع) برای جذب مخاطب، عنوان کرد: زندگی امام هشتم(ع) به دو بخش قبل از ولایتعهدی و بعد از پذیرش ولایتعهدی تقسیم می شود که بخش دوم‌ خیرات و برکات فراوانی را از حضور این امام معصوم (ع) نصیب کشور ایران کرده است.

وی با بیان این فرمایش‌ مقام معظم رهبری‌ که ورود امام رضا(ع) به کشور به معنای ورود تشیع به ایران است، افزود: ایران در آن زمان تحت تاثیر جریانات فکری خلفای اموی و عباسی بود و این خلفا با همه امکانات‌ سعی می کردند امور دینی مردم‌ آن زمان را تحت سلطه خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رجب پور عنوان کرد: در آن زمان تاریخ نگاری و واقعه نگاری در اختیار خلفا قرار گرفت و آنان وقایع تاریخی را برطبق خواسته و مصلحت خود به نگارش در می آوردند. از جمله وقایع تاریخی، غضب خلافت امام علی(ع) است که اگر به‌ منابع تاریخی رجوع شود چیزی در مورد هجوم به خانه حضرت علی (ع) نگارش نشده است.

رئیس هیأت امنای مدرسه علمیه فاطمیه کارون گفت:مسئله جمع آوری قرآن کریم، چینش آیات آن و ترتیب سوره ها و شک در امامت حضرت علی(ع) در بین دیگر فرقه ها از جمله موضوعات تحریف شده تاریخ به شمار می روند.

وی با اشاره به‌ کتاب عیون اخبار الرضا(ع) از شیخ صدوق که کتاب متقن شیعه است، ادامه داد: وقتی امام رضا(ع) را وادار می کنند به اقامه نماز عید فطر، می فرمایند من به سیره پیامبراکرم(ص) عمل می کنم زیرا ما اهل بیت علیهم السلام متصل به خداوند متعال هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رجب پور گفت: اهل بیت علیهم السلام با ارجاع دادن مردم به قرآن و سنت پیامبر(ص) هدایت و رسیدن آن جامعه به کمال و سعادت را تضمین می کنند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: دستگاه خلافت مانند رسانه های امروزی ذهن مردم را تغییر و وقایع‌ تاریخ را تحریف کردند اما اهل بیت علیهم السلام در مقابل این جریان انحرافی با مناظرات و مذاکرات ایستادند و آن تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha