دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی لرستان

حوزه/ استاندار لرستان گفت: چالش‌های فرهنگ عمومی لرستان را دانشگاهیان احصا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، ابوطالب شفقت استاندار لرستان امروز در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات فرهنگی جامعه در شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: راهکارهای چالش‌های فرهنگ عمومی جامعه در دانشگاه‌ها شناسایی شود.

وی با تأکید بر اینکه تعامل و همکاری دستگاه‌ها به توسعه فرهنگی شتاب بخشیده و حوزه اثر برنامه‌های فرهنگی را توسعه خواهد داد، بیان کرد: فرهنگ در اولویت جامعه است و بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه ما ریشه در مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی دارد که اگر به‌درستی برطرف شود این مشکلات نیز از بین می‌رود و جامعه‌ای رو به رشد را مشاهده خواهیم کرد.

استاندار لرستان با تاکید بر شناسایی چالش‌های فرهنگ عمومی استان، گفت: محیط دانشگاه بهترین مکان برای این امر بوده تا با احصاء و شناسایی این چالش‌ها همچون معرفی پایان‌نامه‌های دکتری زمینه ارائه راهکارها برای آنها فراهم شود.

شفقت با اشاره به اینکه در این زمینه باید متولیان حوزه فرهنگی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط به حوزه فرهنگی اولویت‌بندی داشته و با آگاهی به حساسیت کار خود با دید تخصصی به فرهنگ نگاه کنند تا به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابند خاطر نشان کرد : برای رسیدن به یک راهکار درست و منطقی باید مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی استان ریشه‌یابی شود و جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح شورای فرهنگ عمومی طرح شود.

استاندار لرستان در پایان یکی از دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی لرستان را که نشان از آینده‌نگری این شورا دارد را ثبت روز اول خرداد به مناسبت سالروز عملیات حاج عمران به‌عنوان روز لرستان عنوان کرد و افزود: این دستاورد برای نسل‌های آینده ثبت خواهد شد و خواهند دانست که چرا اول خرداد روز لرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha