دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
کد خبر: 1160292
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
سر کار خانم زینب مقصودیان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین

حوزه/ محبوبیّت از الطاف و پاداش‏های الهی که علاوه بر پاداش آخرتی، در همین دنیا نصیب انسان می شود ،« سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا.»، بی شک باید گفت که « شهید جمهور »، «رجایی زیست، بهشتی » شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، سر کار خانم زینب مقصودیان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(س) شهرستان هرسین، به ویژگی های «شهید جمهور» پرداخته و در یادداشتی با عنوان « رجایی زیست، بهشتی شد » آورده است:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.»

با وجود اینکه سالها در عالی ترین مناصب مدیریتی حضور داشت، کوچکترین نقطه سیاهی در کارنامه اقتصادی و اخلاقی اش دیده نمی شد ، مخالفانش هم بر «دلسوز» بودنش شهادت می دادند.

با اخلاق و صبور بود و حتی به مخالفان بی انصافش هم هیچگاه توهین نکرد، اهل جنجال آفرینی، شلوغ بازی و حاشیه درست کردن نبود و منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح می داد، « پُرکار » اهل شب زنده داری و توسل بود.

حاضر بود نتیجه کارهایش ده سال بعد مشخص شود، اما کار درست را امروز انجام دهد، شما اگه به پیام تسلیت و سایر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، توجه کرده باشید، متوجه سایر ویژگی‌های های این شهید عزیز، از قبیل :

«شخصیّتی مردمی و عالیقدر از تبار سیادت و علم، و مزیّن به پرهیزکاری و خردمندی، و دارای سوابق درخشان مدیریّت... عالِم فرزانه و خستگی‌ناپذیر و کارآزموده،فداکار ، مغتنم ، محترم ....

با تمسک به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا.» ، « همانا کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‏اند به زودی خدای رحمان برای آنان محبّتی (در دلها) قرار می‏دهد.» مد نظر قرار داد و درباره او سخن گفت.

بارها دیده‏ایم که هرگاه انسان‏های با ایمان و صالح از دنیا می‏روند، حتّی افراد لاابالی و فاسق هم در غم فرو می‏روند و ناخودآگاه به عزا می‏نشینند و اشک می‏ریزند و یادش را گرامی داشته، قبرش را زیارت می‏کنند و یا خاطراتش برای دیگران بازگو می‏کنند، همه اینها به خاطر فطرت پاک وکمال‏ دوستی انسان است.

آری، کسی که تنها به خدا دل ببندد، خداوند هم دل‏های مردم را به او متوجّه می‏کند، کسی که به یاد خدا باشد، خداوند او را یاد می‏کند. « فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ »، این آیه مبارکه پیام ها بسیار خوبی برای ما دارد که نیت میکنیم واز خداوند متعال بحق جد بزرگوار این «سید شهیدان خدمت» می خواهیم در زندگی ما اثرگذار باشد.

اولا« ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان، کارساز نیست. « آمَنُوا وَ عَمِلُوا...»

ثانیا: ایمان وکار شایسته، کلید محبوبیّت نزد مردم است. «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا.» هرگاه دیدیم محبوبیّت ما کم شده، عقیده یا عملکرد خود تجزیه و تحلیل کنیم، زیرا که وعده‏ی خداوند تخلّف ندارد.

ثالثا: محبوب‏ شدن به دست خداست، « إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا » دلها نیز به دست اوست و محبوب شدن رحمتی الهی است که نصیب مؤمنان و صالحان می‏شود.

ممکن است امروز به کار شایسته‏ی شما ارج ننهند، ولی صبر و تلاش مداوم‏ شما، در آینده به ثمر خواهد نشست، زحماتی که آیت الله سید ابراهیم رییسی کشیدند را همه شما از طریق تلویزیون یا فضای مجازی و.... شنیدید وآن استقبال و بدرقه تا حرم رضوی ....

لذا محبوبیّت، از الطاف و پاداش‏های الهی که علاوه بر پاداش آخرتی در همین دنیا نصیب انسان می شود، «سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا.»

بی شک باید گفت که او رجایی زیست، بهشتی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha