جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

نرم افزار مجموعه آثار آیت الله سید محمدتقی مدرسی به دو زبان فارسی و عربی، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در قم تولید شد.

مدیر بخش تولید مرکز مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر گفت: این نرم افزار متن کامل 141 عنوان کتاب در 183 جلد از آثار ایشان در قالب 16 موضوع و قابلیت های متعدد پژوهشی و تحقیقاتی تولید شده است.

سید مهدی هاشمی افزود: قرآن، اهل بیت(ع)، اصول فقه شیعه، فقه استدلالی، فقه شیعه امامیه، فقه فتوایی، کلام شیعه امامیه، تاریخ، فرهنگ، اخلاق، احکام و معارف اسلامی، عرفان و فلسفه اسلامی، تمدن اسلامی، جامعه شناسی و سیاست از جمله موضوعات این نرم افزار گرانسنگ می باشد.

وی با اشاره به قابلیت های این نرم افزار، بیان داشت: جستجو در بیش از 21 هزار عنوان باب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی، دسترسی به فیلم و تصویرهای مربوط به ایشان، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات از جمله قابلیت های نرم افزار است.

وی ادامه داد: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات همچنین امکانات پژوهشی از جمله یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد.

مدیر بخش تولید مرکز مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه اینترنتی نور به نشانی  www.noorshop.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha