دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تهذیب

ششمین همایش دانش‌آفزایی و هم‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور بعد از دو روز فعالیت عصر امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، ششمین همایش دانش‌آفزایی و هم‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پس از دو روز، عصر امروز با برگزاری کارگاه تخصصی هم‌اندیشی معاونان تهذیب و مدیران ستادی معاونت تهذیب حوزه، در مجتمع آفتاب شهر سنجان اراک به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام رضوی، مدیر برنامه‌ریزی معاونت تهذیب حوزه در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار داشت: این همایش ششمین همایشی بود که با حضور معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار و در آن اخرین تحولات عرصه تهذیب مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این همایش دو هدف مهم را پیگری می‌کرد که خوشبختانه پس از دو روز برگزاری توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم.

مدیر برنامه‌ریزی معاونت تهذیب حوزه ادامه داد: رسیدن به نظر نهایی نسبت به طرح «میثاق طلبگی» در سطح  حوزه‌های علمیه کشور، اولین هدف این همایش بود که با تبادل نظر بین معاونان تهذیب، به جمع‌بندی خوبی برای اجرای این طرح در سال‌های آتی رسیدیم.

حجت‌الاسلام رضوی، بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت مدیران مدارس برای ارتقای تهذیبی طلاب را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و ابراز داشت: مدیران مدارس علمیه می‌توانند در ابعاد تربیتی طلاب بسیار تاثیرگذار باشند، لذا در همین زمینه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی، مدیر مدرسه علمیه حقانی قم، راهکارهای عملی این امر مهم بررسی و نتایج خوبی حاصل گردید.

وی با اشاره به این‌که در این همایش‌ها، معاونان تهذیب سراسر کشور دغدغه‌هایی را در زمینه ارتقای حوزه‌های علمیه بیان می‌کنند، گفت: بسیار شایسته که در صورت امکان مسئولین حوزه‌ها در این جلسات حضور داشته باشند و نظرات و دغدغه‌های معاونین تهذیب در مورد ابعاد تربیتی و اخلاقی با حضور آنان بررسی شود.

بر پایه این گزارش، در این همایش، حجج اسلام و المسلمین اکبری، مقنی، مقدمی، مدیران تربیت اخلاقی، امور قرآنی و فرهنگی معاونت تهذیب و همچنین حجت‌الاسلام رضوی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت این معاونت هر کدام طی سخنان جداگانه‌ای مسایل درون‌سازمانی مربوط به معاونت تهذیب را در راستای تسهیل فرآیند تهذیبی در سراسر کشور بیان کرده و از نظرات معاونان تهذیب استفاه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha