شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث از ارائه بیش از 50 هزار جلد کتاب اسلامی به ویژه کتب قرآنی و حدیثی در کتابخانه این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا در حاشیه بازدید جمعی از طلاب نخبه دامغان از موسسه دارالحدیث، در سخنانی با معرفی این موسسه، اظهارداشت: اساس و سرآغاز تأسیس این مؤسسه پر از نور و برکت، تألیف کتاب ده جلدی میزان الحکمه آیت الله ری شهری بوده است.

وی افزود: پژوهشگاه قرآن و حدیث، پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) و پژوهشکده کلام اهل بیت علیهم السلام از جمله بخشهای تحقیقی - پژوهشی مؤسسه دارالحدیث می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در ادامه به معرفی دانشگاه علوم حدیث پرداخت و گفت: دانشگاه قرآن و حدیث به آموزش دانشجویان در زمینه علوم و معارف حدیث در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دو شعبه قم و شهر ری می پردازد.

وی یادآور شد: مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث از دیگر زیر مجموعه دانشگاه دارالحدیث می باشد که توانسته به منظور پذیرش و تربیت دانشجویان قرآنی و حدیثی به صورت مجازی (از طریق اینترنت) گام های ارزشمندی را بردارد.

معاون فرهنگی و ارتباطات موسسه دارالحدیث در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به منابع خوب اسلامی و معارفی شیعه، ادامه داد: در این مجموعه علمی، منابع حدیثی شیعی و اهل سنت جمع آوری شده و محققان از این منابع استفاده می کنند؛ به طوری که دانشنامه قرآن و حدیث که مجموعه مجلدات آن به۱۰۰ جلد می رسد از منابع حدیثی کتابخانه تخصصی دارالحدیث بهره برده است.

انتهای پیام 313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha