پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، با بیان این که زمینه برای توسعه و ترویج معارف اهل بیت (ع) فراهم است، گفت: طلاب باید با فعالیت های علمی و تبلیغی موثر، آینده اسلام و بشریت را رقم بزنند.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر که در جمع طلاب و اولیای آنها در مسجد حوزه علمیه بناب سخن می‌گفت، ابراز کرد: امروز زمان یاری رساندن به امام زمان(عج) است؛ بر این اساس حضور جوانان مؤمن در حوزه‌های علمیه، برای تقویت مکتب تشیع در جهان را وظیفه‌ای دینی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی‌، مدارس و کارخانه‌ها در شهرهای مختلف ایران، نیاز به حضور روحانیان دارند و در خارج از کشور نیز زمینه وسیعی برای حضور نیروهای مسلط به مبانی اسلامی وجود دارد.

*ضرورت آمادگي طلاب براي مقابله با جنگ نرم

مسئول بعثه مقام معظم رهبری تأکید کرد: در چنین شرایطی، طلاب باید در مکتب امام زمان (عج) درس بخوانند و برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع آماده باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود، با یاد آوری این که در صورت استمرار رژیم پهلوی، نامی از اسلام باقی نمی‌ماند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی, زمینه برای توسعه و نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) فراهم گردیده است.

وی با تشریح نقشه‌های شوم دشمنان اسلام برای خاموشی نور اسلام در ایران افزود: با وجود تلاش‌های گسترده آمریکا و کشورهای استکباری‌، نیروهای مؤمن و انقلابی بدون امکانات تسلیحاتی و مادی، رژیم پهلوی را سرنگون کردند و پس از انقلاب با دفاع جانانه خود دشمنان را شکست دادند و نظام جمهوری اسلامی را به عنوان قدرت مهم منطقه‌ در  جهان مطرح نمودند.

*روحانيت فقط متكي به خداست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به این که تأسیس نظام قدرتمند جمهوری اسلامی توسط روحانی و مرجع تقلید محقق شده است، افزود: روحانیت فقط متکی به خداست،‌ از این رو، دشمن نمی‌تواند روحانیت را از صحنه خارج کند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در پایان سخنان خود طلاب را به تقوای الهی، خداترسی و تسلط بر علوم دینی سفارش کرد و با اشاره به این که موفقیت امام خمینی (ره) ناشی از تقوا و خداترسی ایشان بود، افزود: علم و تقوا ما را در دنیا و آخرت آبرومند خواهد کرد.

همچنین در این مراسم که امام جمعه بناب نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، خطاب به اولیای طلاب گفت: خدا را شاکر باشید که فرزندانتان در مسیر الهی قرار گرفته‌اند و قرار است که دیگران را نیز در این مسیر هدایت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha