چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

رئیس مرکز اسلامی مسکو گفت: شیعیان روسیه اعتقاد دارند در میان کشورهای دنیا فقط جمهوری اسلامی ایران است که در برابر استکبار ایستاده و از آن نمی ترسد.

فامیل جعفراف، با تشریح تحولات اخیر خاورمیانه گفت: هدف اصلی آمریکا از تهاجم نظامی به عراق و افغانستان، به دست آوردن منابع نفتی و ایجاد جهان تک قطبی است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی شیعیان روسیه با بیان این که آمریکا در نهایت به اهداف تفرقه افکنانه خود نخواهد رسید یادآور شد: عملکرد چند ساله گذشته آمریکا تنها موجب ضعف و ناتوانی بیشتر این کشور شده که در نهایت شاهد نابودی آن خواهیم بود.

سردبیر ماهنامه ایمان، نبردهای اسرائیل با لبنان و فلسطین را ظلم به اسلام دانست و خاطرنشان کرد: قطعا کل جهان اسلام از این گونه جنگها زیان خواهد دید و پیروزی حزب الله بر اسرائیل مایه مباهات همه کشورهای اسلامی شد.

وی عقب نشینی از موضع قدرت و اقتدار در مسئله انرژی هسته ای را موجب پشیمانی دانست و گفت: انرژی هسته ای برای ایرانیان مسئله ای حیثیتی است و ایران نباید در این زمینه عقب نشینی کند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی شیعیان روسیه، تاکید بر مشترکات شیعه و سنی را از دیگر ضرورت های تبلیغ دینی دانست و گفت: تکیه بر این اصول می تواند در عین ترویج آموزه های دینی موجب افزایش اتحاد اسلامی شود.

سردبیر ماهنامه ایمان، با اشاره به شکل گیری کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان یادآور شد: پس از فروپاشی شوروی مذاهب و ادیان مختلف دچار پراکندگی خاصی شده اند به طوریکه مسیحیان در گرجستان گردهم آمده اند و آذربایجان کانون تمرکز شیعیان شده است.

رئیس مرکز اسلامی مسکو با بیان اینکه در سیره تبلیغی پیامبر اکرم(ص) الگوهای بسیار مناسبی برای مبلغان وجود دارد افزود: یکی از مهمترین الگوهای تبلیغی پیامبر اکرم(ص) ایمان به هدف است که باید در میان مبلغان دینی افزایش یابد.

 وی برخورد غیر افراطی با مخاطبان را از دیگر مولفه های یک تبلیغ موفق عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از موارد در عرصه تبلیغ به مخاطبانی برخورد می کنیم که دچار خطا و اشتباهات فراوانی هستند که یک مبلغ آگاه ضمن برخورد اصولی با این افراد آنها را به سوی آموزه های دینی جذب می کند.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی شیعیان روسیه، رابطه اسلام و تکنولوژی را منطقی عنوان کرد و یادآور شد: در هزاره سوم، تکنولوژی نقش تعیین کننده ای ارائه خواهد کرد به همین دلیل نباید در استفاده از این پیشرفت ها از دولت های غربی عقب بمانیم لذا باید با تمام توان آموزه های اسلامی با استفاده از تکنولوژی را نهادینه کنیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha