جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

متأسفانه منابع اسلامی در اوکراین کم است و مسلمانان این کشور به منظور آشنایی با منابع غنی اسلامی که توسط اندیشمندان ایرانی نوشته شده است، در کلاس های یادگیری زبان فارسی شرکت می کنند.

رئیس خانه تاتارهای اوکراین در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین همکاری خوبی با مسلمانان این کشور برای دستیابی آنها به منابع اسلامی داشته است.

حسن الدینی اف، با تأکید بر ضرورت فعالیت های تبلیغی از سوی مسلمانان گفت: هنوز تأثیر حکومت کمونیستی بر اوکراین به اندیشه مردم این کشور سایه انداخته است و مسیحیان تبشیری به شدت فعالیت می کنند که اگر مسلمانان اقدام نکنند مبانی دینی و اخلاقی هموطنان خود را در معرض خطر خواهند دید.

وی همکاری فرهنگی بین ایران و اوکراین را خواستار شد و اظهار داشت: قطعا همکاری و آشنایی مسلمانان اوکراین با کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران تأثیر بسزایی در تقویت باورهای دینی دارد.

رئیس خانه تاتارهای دینی، با ابزار شگفتی از زحمات مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی برای جمع آوری و حفظ میراث کهن اسلامی گفت: این ثروت معنوی برای جمهوری اسلامی یک افتخار بزرگ است و ایرانیان با چنین مراکزی برای همه مسلمانان جهان افتخار آفرین اند.  

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha