شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: تمام مباحثی که در دفاع از حقوق زنان در کشورهای غربی بیان می شود متأثر از تفکرات فمنیستی است و متأسفانه طیف هایی از ملل اسلامی نیز بی تأثیر از این آموزه ها نیستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد در سومین نشست علمی کاربردی تبلیغ با اشاره به دیدگاه متعالی دین درباره جایگاه زن در جامعه تصریح کرد: لازم است جوامع دینی، ادبیات مستقلی از آموزه های غربی برای خود پیرامون نقش زن در جامعه اتخاذ کنند.

وی افزود: باید دیدگاه مناسبی را درباره زنان در جامعه، طراحی کنیم و بر اساس آموزه های دینی کارآمدی آن را در عصر حاضر به جهان نشان دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با اشاره به تاریخچه تشکیل جنبش های فمنیستی در غرب و جریانات فکری متأثر از آنها، انکار برخی از تفکرات غربی بر عدم تفاوت ماهوی مردان و زنان را رد کرد و گفت: بسیاری از آزمایشات و تحقیقات علمی، تفاوت بین زنان و مردان را در توانمندی های آن دو به اثبات رسانده است، لذا با قاطعیت می توان گفت که هویت مردانه با هویت زنانه متفاوت است و بنابراین باید در قوانین، احکام و آموزه های ارائه شده به دو قشر مرد و زن به چنین تفاوت هایی توجه نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد با اشاره به تأکید منابع مقدس دینی بر نقش های متفاوت زنان و مردان در جامعه گفت: خلقت خداوند هدفمند است و اگر تفاوتی بین آنها وجود دارد نیز هدفمند خواهد بود.

بر اساس این گزارش، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز طی سخنانی با اشاره به ابتکار مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی اظهار داشت: در شرایط خاص کنونی حاکم بر جهان، نیازمند انسجام اسلامی در ابعاد خارجی و داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه استکبار با ایجاد توطئه های خارجی و داخلی علیه نظام اسلامی سعی، در ایحاد تنش های سیاسی و شکست نظام دارد افزود: یکی از وظائف مبلغین این است که قلوب مردم را به نظام اسلامی نزدیکتر کنند و آنان را با دستاوردهای حکومت دینی بیش از پیش آشنا کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به چشم انداز بیست ساله این کمیته در یاری رساندن به افراد نیازمند جامعه، توسعه شبکه ارتباطی، ترویج سنت های حسنه، صیانت از حریم خانواده و اعتماد سازی و جلب مشارکت های مردمی را از محورهای فعالیت این نهاد دانست و بر همکاری مبلغین با کمیته امداد امام خمینی(ره) در امداد رسانی به محرومان جامعه تأکید کرد.    


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha