جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

مدیر دبیرستان و پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هدی, وابسته به جامعه الزهراء, ایجاد زمینه مساعد رشد و شکوفایی استعدادها, نهادینه شدن ارزش‌های مکتبی و انقلابی, ایجاد محیط سالم و فضای معنوی برای اجرای اخلاق اسلامی, زمینه‌سازی پرورش نیروهای مستعد و تحکیم مبانی دینی جهت ادامه تحصیل در مقاطع عالی اعم از حوزه و دانشگاه را از اهداف تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی هدی برشمرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, خانم سیدی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه اعلام نمود: رشته علوم و معارف اسلامی یکی از رشته‌های شاخه‌ نظری است که در این دبیرستان تدریس می‌شود و در این راستا رویکرد دبیرستان پرورش, تربیت و بروز استعدادها است, بگونه‌ای که طبق آمار ارائه شده 58% فارغ التحصیلان این دبیرستان هم اکنون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند و بسیاری از آنان نیز در مراکز فرهنگی و آموزشی افرادی کارآمد و مفید می‌باشند.

وی داشتن 16 سال تمام, معدل بالای 17 و موفقیت در آزمون ورودی را از شرایط ورود به این دبیرستان برشمرد و افزود: پذیرش نهایی بعد از اتمام مصاحبه بوده و در نهایت شصت نفر از افرادی که بالاترین امتیاز را کسب نمایند وارد این دبیرستان می‌شوند.

مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی, با اشاره به دروس ارائه شده در این دبیرستان گفت: علاوه بر دروس عمومی, 28 واحد درسی اختصاصی اعم از حوزوی و دانشگاهی از جمله ادبیات عرب, فقه و تفسیر, تدریس می‌گردد و فارغ التحصیلان علاوه بر امکان ادامه تحصیل در جامعه الزهراء می‌توانند در کنکور سراسری شرکت نمانید.

 وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار, برترین برگزیدگان مسابقات علمی در استان قم از فارغ التحصیلان این دبیرستان می‌باشند.

خانم سیدی, با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از شیوه‌های تدریس در این مجموعه آموزشی بیان داشت: این دبیرستان در شهرهایی نظیر کهنوج, بوتان, کرمان و شیراز دارای شعبه می‌باشد و بسیاری از شهرها نیز متقاضی تأسیس می‌باشند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha