چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از سوء استفاده سفارت خانه¬های خارجی از دختران ایرانی در برخی مهمانی¬ها و مراسم انتقاد کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم­له در دیدار مدیر کل پست استان قم وقوع چنین مواردی را هتک حیثیت حکومت اسلامی دانستند و از مسئولان خواستند جلوی این بی­حرمتی­ها را بگیرند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود از عزم رئیس جدید بانک مرکزی برای تحقق بانکداری اسلامی در کشور تشکر و تصریح کردند: متأسفانه بانک­های کشور از روزهای نخستین تأسیس با رباخواری همراه بوده است و علیرغم طرح دغدغه­ها مبنی بر ایجاد بانک داری اسلامی پس از پیروزی انقلاب، هنوز این مهم محقق نشده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بانک­ها نقش مهمی در تأمین رفاه مردم می­توانند ایفا کنند گفتند: متأسفانه برخی بانک­ها تنها به فکر کسب و تجارت خود هستند در حالی که سرمایه­های مردم را باید در راه تولید و ایجاد اشتغال به کار بگیرند.

ایشان یادآور شدند: رکود پول و سرمایه مردم و انباشت آن در بانک­ها برخلاف مکتب اقتصادی اسلام است و اسلام، خواهان در جریان افتادن پول در جامعه است.

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی خدمت در دولت مکتبی را عبادت دانسته و خاطرنشان کردند: مقام و مسئولین، وسیله امرار معاش نیست و مدیران باید از آن به عنوان بهترین فرصت برای خدمت به خلق بهره ببرند.

ایشان با اشاره به فرازهایی از نهج­البلاغه گفتند: طبق فرمایشات امیرالمومنین(ع) مسئولان و مدیران نباید فریضه و دلبسته­ی مقام خود باشند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha