سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

نماینده آژانس سازمان ملل با حضور در شهر مقدس قم با مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران دیدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, در این دیدار حجت‌الاسلام‌ محمدی مشاور مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز, ضمن معرفی بخش‌های مختلف آن اظهار داشت: این مرکز وظیفه سازماندهی علمی خواهران را برای آشنایی با معارف اسلامی و نشر در نقاط مختلف جهان بعهده دارد و متون آموزشی آن با نگاه اسلامی به مقوله «زن» بعنوان محور نهاد خانواده و جامعه, تدوین می‌گردد.

وی با اشاره به نقش مؤثر زنان در هدایت جامعه به سوی سعادت گفت: بالغ بر 50 نقش اجتماعی از جمله نقش مادر, همسر, معلم, مؤلف, مدیر و ... در این مرکز برای زنان تصویر گردیده و در کنار این مباحث, مرکز تحقیقات و مطالعات زنان نیز مطالعات گسترده و عمیقی را انجام داده است تا نقش زنان در تعاملات بین المللی مورد ارزیابی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش نماینده گروه کاری جنسیتی سازمان ملل, ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هدف از سفر به ایران و بازدید از این مرکز بررسی مسایل مختلفی نظیر فقر زنان, زنان سرپرست خانواده, آموزش و بهداشت زنان, خشونت علیه زنان, نقش زنان در مسایل تصمیم‌گیری و ... بوده و در این مسیر سعی می‌کنیم به نتایج مثبتی برسیم.      

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha