پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

گردهمایی مبلغین مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان، وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با عنوان همایش «چند گام تا ضیافت» با حضور مبلغین، اساتید و طلاب، صبح امروز در مسجد امیرالمومنین(ع) قم، برگزار گردید.

به گزارش مرکز خبر حوزه, حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسینی بوشهری، با استناد به روایات اسلامی اظهار داشتند: پیامبر گرامی و اهل بیت علیهم‌السلام، اصول زندگی را برای طالبان علم ترسیم نموده و اگر آنان به این اصول مترقی پایبند و به دنبال تحصیل علم برای هدایت جامعه بشری باشند، همواره متواضع و موفق خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه قم، با اشاره به رسالت خطیر مبلغین، خاطرنشان کردند: مخاطبین شما را جوانان تشکیل می‌دهند، لذا اگر جوانی را با معارف الهی آشنا سازید و بذر مهر و عطوفت و مهربانی را در قلب او بکارید، این جوان همیشه مالامال از عشق به اسلام و روحانیت خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزودند: نسل جوان باید احساس کند که روحانیت نیز همانند انبیای الهی خیرخواه اوست و در این راستا شما باید مضامین والای اخلاقی را به مخاطبین خود منتقل نموده و منتظران واقعی را برای ظهور امام زمان(عج) تربیت نمایید.

ایشان، تصریح نمودند: بهره‌گیری از معارف قرآنی و روایات اهل بیت علیهم‌السلام در تبیین آموزش مبانی دینی و اعتقادی، با توجه به سازگاری با فطرت انسان‌ها، سبب موفقیت مبلغین در عرصه تبلیغ دین می‌گردد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام‌ هُژَبر رئیس مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده‌سازان، نیز با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ساله این مرکز گفت: از اهم فعالیت‌های مرکز جذب، آموزش و اعزام مبلغین به مدارس و مجامع دانش‌آموزی است.

وی تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 300 نفر از مبلغین که آموزش‌های لازم و تخصصی را فراگرفته‌اند، با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بصورت متمرکز و در قالب تیم‌های تبلیغی به استان‌های سراسر کشور اعزام می‌شوند.

رئیس مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده‌سازان یادآور شد: برنامه ارزیابی عملکرد و نظارت بر فعالیت مبلغین بطور مستمر وجود دارد، بگونه‌ای که تا کنون 36000 سوال توسط مبلغین از دانش‌آموزان اخذ و بعد از پاسخگویی به آنها، بخش عظیمی از نیازهای اعتقادی دانش‌آموزان رفع گردیده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha