شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

معاون امور پژوهشی و همکاری های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر همکاری این مرکز با دانشگاه اسلامی کنیا تاکید کرد.

حجت الاسلام سیدمحسن سادات‌کیایی در نشست بررسی وضعیت اسلام و مسلمانان در آفریقا با اشاره به زمینه‌های همکاری این پژوهشگاه با دانشگاه اسلامی مومباسای کشور کنیا گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از سه پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی و نظامهای اسلامی تشکیل و حاصل فعالیت این مراکز به صورت سمینارهای علمی و کتاب ارائه می‌شود و تاکنون 600 عنوان کتاب انتشار یافته است.

وی از ترجمه کتاب‌های مکتوب این پژوهشگاه خبر داد و اظهار داشت: این آثار به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، عربی، هندو و اسپانیایی ترجمه می‌شوند.

معاون امور پژوهشی و همکاری های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: زمینه ترجمه کتاب‌های پژوهشگاه به زبان سواحیلی و توزیع در کشور کنیا، تبادل استاد، برگزاری سمینارهای علمی در موضوعات مختلف، بورسیه نمودن دانشجویان در دو کشور، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و ایجاد فرصت‌های پژوهشی بین دو کشور فراهم شده است.

حجت‌الاسلام سادات‌کیایی از تلاش‌های مسلمانان کنیا برای تأسیس دانشگاه های اسلامی تقدیر کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری مسئولین آن کشور شاهد آغاز به کار این دانشگاهها در آینده نزدیک باشیم.

در ادامه این نشست مدیر کل همکاری های علمی وبین المللی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی از امضای تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه اسلامی مومباسای کشور کنیا با این پژوهشگاه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بسیار مهم است و امیدوارم که دانشگاه اسلامی مومباسا در آینده نزدیک آغاز کار نماید.

حجت‌الاسلام جواد غفاری گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که از ثمرات انقلاب اسلامی می باشد آمادگی همکاری با این دانشگاه و تمام مسلمانان جهان در زمینه های مختلف را دارد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha