پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

رئیس سازمان اسلامی دانمارک گفت: دشمنان به دنبال ایجاد درگیری نظامی بین مسلمانان و مسیحیان اند که باید در برابر این جریان خطرناک هوشمندانه عمل کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر محمد فوادالبرازی در بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: اسلام در مراعات حقوق بشر از همه ادیان پیشی گرفته است.
وی افزود: از نظر اسلام فرقی میان نژادها و قومیت‌ها نیست و ملاک برتری افراد تقواست.
رئیس سازمان اسلامی دانمارک با بیان اینکه پیامبر اسلام، مسلمانان را به برخورد خوب با مسیحیان دعوت می‌کرد یادآور شد: آزادی بیان جزو اصلی‌ترین حقوق در اسلام است و از دیدگاه والایی در این آئین برخوردار است.
وی با تأکید بر اینکه بنام آزادی نباید مطالب باطل را ترویج داد گفت: به بهانه آزادی نمی‌توان به دروغ‌پردازی پرداخت و یا به دیگران توهین نمود.
دکتر البرازی افزود: عدم پخش مطالبی که منجر به هرج و مرج و درگیری‌های نژادی می‌شود نیز از دیگر ضوابط آزادی است و به بهانه آزادی نمی‌توان متعرض آبروی مردم و شهروندان شد.
وی گفت: متأسفانه در سال 2005 در دانمارک شاهد کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام بودیم و انتشار مجدد آنها در فوریه 2008 توهین عمدی به اسلام است.
رئیس سازمان اسلامی دانمارک با اعلام اینکه مسلمانان بیش از «یک چهارم» جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند تصریح کرد: بنام آزادی نمی‌توان احساسات دینی جمعیت قابل توجهی از مردم دنیا را جریحه‌دار نمود.
وی خاطرنشان کرد: نهادهای بین‌المللی که به دنبال صلح و صفا و صمیمیت‌اند باید با این مسایل و نیز تشنجات مردمی و نژاد پرستانه مقابله کنند.
دکتر البرازی گفت: آنچه امروز انجام می‌شود برانگیختن عمدی اختلافات است و مسلمان‌ها باید بیش از پیش هوشیاری خود را حفظ کنند.
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha