شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفتند: رسانه ها با بیان ضعف های ما و چشم پوشی از نقاط قوت می خواهند خود باوری را از ما بگیرند، زیرا در ما ترقی و پیشرفت می بینند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی و هیئت همراه در قم بیان کردند: آنچه می تواند به شکوفایی ما کمک کند، فقر است و باید در خود احساس نیاز کنیم، زیرا فقر لازمه تکامل و پیشرفت است و اگر آن را احساس کنیم حرکت خواهیم کرد.
ایشان تحریم های دشمنان علیه ملت ایرن را مصلحت الهی دانسته و افزودند تحریم ها ممکن است اثر بگذارد ولی در عین حال در ما شعور ایجاد خواهد کرد، تا احساس مسئولیت کنیم و کارها را خودمان انجام دهیم.
آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفتند: دانشگاهها باید دانش را پایه اول خود قرار دهند تا تبدیل به دانشستان شوند، سپس به مسائل سیاسی و اجتماعی بپردازد و این به معنای عقب نشینی از مسائل سیاسی نیست، بلکه به معنای حفظ موقعیت دانشگاهها است.
رئیس موسسه آموزشی- تحقیقاتی امام صادق افزودند: نباید دانشگاه پایگاه گروهها و احزاب باشد، زیرا اگر استقلال دانشگاه  و دانشجو وابسته به گروه نباشد از نظر فن آوری پیشرفت خواهد کرد.
 معظم له خواستار توجه و حفظ نخبه های کشور شده و خاطر نشان کردند: باید ازنخبگان کشور با تمام قوا محافظت شود و مشکلات آنها حل گردد و مسائل مورد نیاز آنها تامین شود، زیرا دشمن در صدد شناسایی نخبگان هستند تا آنها را از کشور بربایند.
معظم له یادآور شدند: باید مدرک گرایی در دانشگاه کمرنگ شود و علاقه دانشجو به درس و فن آوری سوق داده شود.
آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفتند: باید یک نوع جهاد همه جانبه صورت بگیرد تانظام و ملت ایران الگو و اسوه برای ملتها باشد زیرا فضا برای همه باز است و اگر فردی که استعداد و لیاقت دارد آن را برای ترقی و پیشرفت به کار نبندد در پیشگاه خداوند مسئول خواهد بود.
 
 
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha