پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نسبت به استفاده ناشایست از تلفن‌های همراه بویژه در بین جوانان هشدار دادند. به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له گفتند: تلفن‌های همراه هم اکنون از مواد مخدر بدتر و مخرب‌تر شده و وسیله‌ای برای اشاعه فساد تبدیل شده است.

ایشان در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به برخی عوامل گمراهی و دوری انسان ازهدایت‌های الهی گفتند: انسانهایی که اهل تقوا و استقامت باشند، ملایک الهی بر آنها نازل می‌شوند، ولی بی‌تقوایی و آلودگی به معاصی سبب می‌شود نشاط عبادت و صفای دل از انسانها گرفته شود.

ایشان با اشاره به برخی مصادیق گمراه کننده در جامعه، ارتشاء را عامل انحرافات و ناهنجاری‌های گسترده درجامعه بر شمرده و گفتند: رشوه‌خواری یکی از مشکلات فعلی جامعه است، هر چند بسیاری از کارمندان با ایمان هستند و اهل اینگونه مسائل نیستند، ولی افراد کمی هستند که رشوه‌ می‌گیرند و مقدمات ایجاد و گسترش فساد در جامعه را فراهم می‌کنند.

معظم‌له افزودند: باید در ماه مبارک رمضان تصمیم بگیریم که به سوی خدا برگردیم و خود را بر اساس مبانی دینی بسازیم و به سوی امام زمان (عج) برویم.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی پدیده مرگ و زندگی را از مهمترین اسرار نظام خلقت بر شمرده و گفتند: اگر تمام مخترعان عالم و محافل علمی جمع شوند حتی نمی‌توانند مگسی خلق کنند.

ایشان افزودند: ابراهیم خلیل نیز در محاجه خود با نمرود و بت‌پرستان به سراغ مرگ و حیات رفت و ثابت نمود که نمرود در گفتار و کردار خود دروغ‌گو است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha